بیش از 242 میلیارد تومان کالای قاچاق و متروکه در 6 ماه نخست سال در خوزستان به فروش رسید

8:42 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۶۲۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در 6 ماهه اول امسال، بالغ بر 242 میلیارد تومان کالا از اموال قاچاق و متروکه در انبارهای اموال تملیکی و بنادر و گمرکات استان به فروش رسیده است.

خبرگزاری میزان- علی دهقانی در جلسه کمیته مقابله با مفاسد اقتصادی، اظهار کرد: بیش از 242 میلیارد تومان کالای قاچاق و متروکه در شش ماهه اول سال جاری؛ در خوزستان به فروش رسید.

رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: 225 میلیارد تومان از این میزان مربوط به فروش خودروهایی است که در مزایده به فروش رسیده است.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل اموال تملیکی و ادارات کل گمرکات و بنادر استان در تعیین تکلیف این کالاها، گفت: انتظار ما این است که تا پایان سال اموالی که قابلیت مصرف یا فروش دارد، تعیین تکلیف شود و اموال متروکه که قابلیت عرضه در چرخه فروش و مصرف را ندارد، منهدم شود.

دهقانی تصریح کرد: گذشت زمان موجب فساد کالا می‌شود استان خوزستان نیز به واسطه برخورداری از شرایط آب و هوایی خاص، این موضوع را تشدید می‌کند.

وی یادآور شد: این کالاها و خسارت پرداختی به کشتی‌هایی که بعضا در لنگرگاه‌ متوقف شده است، همه جزو اموال بیت المال است که باید همه دستگاه‌ها نسبت به آن حساس باشند.

دهقانی گفت: اختیاراتی در سطح استان وجود دارد که گاهی محدود است و برای رسیدگی به برخی موضوعات باید این اختیارات وسیع‌تر شود که انتظار داریم دستگاه‌های ذی‌ربط باید این موضوع را در سطوح ملی مطرح کنند.

رئیس کل دادگستری خوزستان در ابتدای این جلسه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز استاندارد و تقدیر از تلاش‌های مجموعه مدیران و کارکنان این اداره در استان، گفت: خدمات این نهاد، موجب اعتماد در مصرف کالاها در جامعه می‌شود و این مسئولیت مهمی است.

گفتنی است در این جلسه، مشکلات و راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/


برچسب ها: قاچاق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *