رئیس کل دادگستری استان بوشهر شبانه از مراجع انتظامی بوشهر بازدید کرد

9:15 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۶۱۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر شبانه و بصورت سرزده از کلانتری 12 و پلیس آگاهی بوشهر بازدید کرد.

خبرگزاری میزان – مهدی مهرانگیز در بازدید شبانه و سرزده از کلانتری 12 و پلیس آگاهی بوشهر با اشاره به اهمیت بازرسی از مراجع انتظامی با توجه به تکالیفی که برعهده ضابطان گذاشته شده است، اظهارکرد: ضابطان بازوان دستگاه قضایی هستند و هر چه قدر که این نیرو‌ها آموزش دیده و برتکالیف خود مسلط باشند دستگاه قضایی نیز در انجام وظایف خود موفق تر است.

وی افزود: مسئولان انتظامی باید ضمن برطرف کردن کمبودها و اشکلات با تلاش، دقت و سرعت بیشتر انجام امور بالاخص اجرای دستورات قضایی که موجب کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها می شود را دردستور کار خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه با بیان این که هدف ما از نظارت‌ها هدایت، راهنمایی و کمک است، افزود: از این پس تمامی دادستان ها، روسای شهرستان ها، معاونین دادستان، دادیاران و بازپرس ها به صورت فعال از کلانتری ها و بازداشتگاه‌های حوزه های قضایی خود در هر ساعتی از شبانه روز بازدید کرده و ارشادات و راهکارهای لازم در راستای ارتقا عملکرد را ارائه دهند.

مهرانگیز همچنین با اشاره به لزوم کاهش حجم پرونده‌ها و اجرای طرح های پیشگیری از وقوع جرم، تصریح کرد: اگر تمامی نهادها و دستگاها اقدامات نظارتی و پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند شاهد کاهش تخلفات و جرایم در این حوزه‌ها خواهیم بود .

وی با بازدید از تمام  قسمت‌های کلانتری 12 و پلیس آگاهی بوشهر از نزدیک کمبودها و اشکالات را بررسی کرد و ضمن بیان تذکرهای لازم بر رعایت مفاد قانون در انجام امور محوله تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین به بررسی وضیعت رسیدگی به درخواست‌های مراجعان، تشکیل پرونده ها و اجرای دستورات قضایی از نزدیک پرداخت و با بازدید از بازداشتگاهای موقت از وضعیت آنها و نحوه رفتار با متهمان مطلع شد و به رعایت حفظ حقوق شهروندی تاکید کرد .

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری بوشهر از پارکینگ شورای‌ هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بازدید کرد

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *