هوشنگ توکلی: «مهر سینما» رویدادی برای معرفی هنرمندان مهجور است

15:00 - 01 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۵۶۴۰
هوشنگ توکلی معتقد است برگزاریِ رویدادی همچون «مهر سینمای ایران» موجب شناخته شدن هنرمندان استان‌ها می‌شود.

هوشنگ توکلی در گفت‌وگو با میزان درباره برگزاری رویداد «مهر سینما» گفت: برگزاری رویداد «مهر سینمای ایران» برعهده قادر آشناست و وی به دلیل تجربیات فرهنگی‌ و اشرافی که به مدیوم سینما در سراسر ایران دارد، توانسته رویداد هنریِ خوبی را در سراسر کشور برگزار کند.

***برگزاری رویداد «مهر سینما» در سرار کشور


وی افزود: برای مدیریت رویدادی که در سراسر کشور برگزار می‌شود و معرفی هنرمندان، به فردی احتیاج است که از فعالیت هنرمندانِ تمامیِ کشور باخبر باشد. به همین‌ جهت، فکر می‌کنم شاید قادر آشنا مناسب‌ترین‌ گزینه برای دبیری چنین رویدادی باشد.

مهر سینما

***علل نا‌شناخته ماندن هنرمندان

توکلی با اشاره به مهجور بودن هنرمندان استان‌های کشور ادامه داد: ما نزدیک به یک میلیون هنرمندِ واجد شرایط و تحصیل‌کرده در تمامی زمینه‌ها داریم؛ اما به دو دلیلِ دوری از تهران و نبود شناختی از طرف مدیران نسبت به آن‌ها، مهجور مانده‌اند. همان‌طور که شاهد هستیم بسیاری از هنرمندان شهرستان‌ها به همین دلایل، حتی نتوانستند به جامعه معرفی شوند.

***مهر سینمای ایران معرفی بیشتر هنرمندان


توکلی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری «مهر سینمای ایران» باعث می‌شود این هنرمندان بیشتر دیده شوند و لااقل ما نام این ‌آن‌ها را بشنویم.

«مهر سینمای ایران» به مناسبت روز ملی سینما و با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر طراحی و پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *