اولیایی: سازمان خصوصی‌سازی مسیر غلطی را می‌رود/ نباید به آجورلو تهمت زد

0:34 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۵۲۲۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عضو کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با کج سلیقگی مسئولان به بخش خصوصی واگذار شدند.

کاظم اولیایی در‌ گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت تعلیق کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال اظهار داشت: نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است طی روزهای آینده به ایران بیایند و مدارک را بررسی کنند. ان‌شاءالله تعلیق کمیته مجوز حرفه‌ای هم برداشته شود. یک‌سری فشارهایی به دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای وارد شد که 3 ماه فرصت به سرخابی‌ها بدهیم تا مدارک خود را تکمیل کنند، اما این مهلت جنبه قانونی نداشت و در آئین نامه ذکر نشده بود. همچنین دخالت افراد سیاسی باعث شد که کار از ریل خارج شود.

وی در خصوص علت تعلیق کمیته مجوز حرفه‌ای فوتبال عنوان کرد: مدیران سابق سرخابی‌ها همانند سال‌های گذشته می‌خواستند مدارک غیرواقعی به AFC ارسال کنند تا مجوز حرفه‌ای بگیرند، اما این اتفاق رخ نداد. به هر حال کمیته بدوی مجوز صدور حرفه‌ای به اتفاق آرا، اشکالات مدارک این 2 باشگاه را تایید کرد و آنها از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند.

*خصوصی‌سازی واقعی برای سرخابی‌ها صورت نگرفته

اولیایی در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس امسال می‌توانند مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند، تصریح کرد: اگر آنها مسیر درستی بروند و ایرادات مدارک خود را رفع کنند به طور حتم مجوز حرفه‌ای می‌گیرند و در لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهند کرد. البته سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید که در چارچوب خودش عمل می‌کند و سهام این 2 باشگاه را می‌فروشد، اما این سازمان مسیر غلطی را می‌رود.

وی ادامه داد: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با کج سلیقگی مسئولان به بخش خصوصی واگذار شدند و خصوصی‌سازی واقعی صورت نگرفت. سهام خرد را به مردم فروختند، اما همچنان این 2 باشگاه در اختیار دولت هستند و برعملکردشان نظارت می‌کند.

*نباید بدون سند و مدرک به آجورلو تهمت زد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره تغییر و تحولات مدیریتی در این باشگاه گفت: من صحبت خاصی ندارم و فقط برای فتح‌الله‌زاده آرزوی موفقیت می‌کنم.

اولیایی درباره اینکه گفته می‌شود آجرلو بدهی 90 میلیاردی بابت تبلیغات محیطی را برای باشگاه استقلال به جا گذاشته است، خاطرنشان کرد: به نظرم نباید بدون سند و مدرک به آجورلو تهمت زد. باشگاه استقلال بازرس دارد و باید حسابرسی شود. همچنین قربان‌زاده مسئول خصوصی‌سازی باشگاه‌های سرخابی‌ها باید تراز مالی ارائه بدهد تا صحت و سقم این موضوع مشخص شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *