بحران کار غیرقانونی کودکان در کارخانه‌های آمریکایی

8:08 - 01 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۴۹۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
محققان می‌گویند که بیگاری کودکان در کارخانه هیوندای آمریکا بخشی کوچک از بحرانی گسترده در این کشور است.

خبرگزاری میزان – انجام تحقیقات در مورد بیگاری کودکان در شعبه شرکت «هیوندای» در آمریکا از سوی وزارت کار ایالت «آلاباما» و ماموران فدرال وجود بحرانی گسترده را افشا کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، تحقیقات درباره استفاده از کودکان در یکی از شعب «هیوندای» در آمریکا منجر به انتشار گزارشی شد که از وجود معضل گسترده کار غیرقانونی کودکان در آمریکا حکایت دارد.

 همین امر سبب شد تا انجام تحقیقات گسترده در مورد کل شبکه تامین کنندگان قطعات خودروی «هیوندای» در آمریکا به دلیل نقض احتمالی قانون کار در دستور کار قرار بگیرد.

در عین حال «هیوندای» اعلام کرد که روابط خود با دو کارخانه در ایالت «آلاباما» را قطع می‌کند.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت: به نظر می‌رسد مشکل بیگاری کودکان بسیار گسترده تر از آن چیزی باشد که تصور می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: کمبود بودجه در اداره کار سبب کاهش تعداد بازرسان شده و این امر در حالی رخ می‌دهد که تعداد قوانین کار افزایش یافته است؛ پس کارفرماها نگرانی درباره حضور بازرسان برای نظارت بر اجرای قوانین نخواهند داشت؛ ضمن این که رسیدگی به شکایت‌ها نیز وجود ندارد.

این مقام آمریکایی تاکید کرد: شکایت‌های مهاجران بدون مدرک و کودکان از کارفرماها به ندرت مورد بررسی قرار می‌گیرد، البته آن‌ها به دلیل ترس از اخراج از کارفرماهای خود شکایت هم نمی‌کنند.

البته باید توجه داشت که وجود آژانس‌های کاریابی که از خلاهای موجود در قوانین آمریکا سوءاستفاده کرد و از مسئولیت‌های قانونی خود فرار می‌کنند، بر معضل مذکور افزوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *