رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌قضاییه: مأموریت‌های سازمان ثبت تأثیر زیادی در پیشگیری از وقوع جرم دارد

15:28 - 30 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۴۴۴۸
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از نهادهای تأثیرگذار در گسترش عدالت، احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه قاطع با فساد است که رهبر معظم انقلاب در حکم صادره برای رئیس قوه قضائیه بر آن تأکید کرده اند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی در همایش کشوری مدیران سازمان ثبت گفت: یکی از بهترین راهکارهای رفع تبعیض در جغرافیای جمهوری اسلامی ایران اجرای کامل حدنگاری یا کاداستر است که نقش بی بدیلی در شناسایی تصرفات در ید افراد غیر لایق و پیشگیری از بی عدالتی ایفا می کند و این عرصه یکی از مهمترین راهبردها در بزنگاه های سلامت و مبارزه با فساد است.

وی افزود: کارکنان مجموعه ثبت در حال حاضر وضعیت خوبی از حیث سلامت در بین مجموعه های قوه قضاییه دارند و مراتب تقدیر از عملکرد و گشایش ایجاد شده در کار مردم توسط این سازمان، از سوی نمایندگان ولی فقیه در دو استان شخصاً در بازدید از این استانها اعلام شده است و قطعاً تا پایان امسال با این حرکت جهادی و پیشبرد امور، سازمان ثبت خود را در ردیف های برتر خدمت رسانی در بین دستگاه ها معرفی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی ادامه داد: قبلاً مردم در مراجعات روزانه اداری، هر زمان که کارشان به ثبت اسناد می افتاد به علت بوروکراسی پیچیده اداری و سنتی بودن فرآیندها، دچار اضطراب و دلهره می شدند که بالاخره تکلیف درخواست هایشان چه خواهد شد ولی امروز بر اساس برآوردهای صورت گرفته سازمان های ذی مدخل، شهادت می دهم که سازمان ثبت از مجموعه های خدوم نظام به خصوص در بین دستگاه قضایی است و افق بسیار خوبی برای خدمات ثبتی ترسیم شده است.

وی با اشاره به همکاری های خوب سازمان ثبت و بنیاد مسکن اظهار کرد: مسیر خوبی در گسترش تعاملات این سازمان با دستگاههای مرتبط با امر زمین و مسکن بویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایجاد شده و همکاری این دو دستگاه نتیجه خوبی برای ساختار سازی صحیح مسکن دار شدن مردم در پی دارد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با تشریح اقدامات قاطع دستگاه قضایی در آزادسازی سواحل و خلع ید زمین خواران و کلاهبرداران و اجرای حدنگاری سواحل با کمک مؤثر سازمان ثبت گفت: رشد 270 درصدی در شاخص های عملکردی این سازمان در شش ماه بویژه در صدور اسناد اراضی کشاورزی و اقدامات مؤثر آن در برخورد با شرکت های صوری که محلی برای خیانت به کشور شده بودند، از دستاوردهای دیگر سازمان ثبت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دشمنان و بکار بردن تمام قدرت و امکانات خود جهت سوق دادن دنیا به مقابله با حکومت الهی افزود: باید غفلت زدگان و تأثیر گیرندگان از این اقدامات را از خواب غفلت بیدار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام الهی است چرا که اتکای آن به ولایت است و قطعاً اگر چنین نبود، چنین آرامش و امنیتی وجود نداشت و انشاءاله نظام اسلامی در چشم انداز ۱۴۰۴ در جایگاهی قرار بگیرد که استکبار و دشمنان این نظام در بهت و تحقیر در مقابل این نظام زانو بزنند و این اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه با اشاره به تأثیر اقدامات شهید سلیمانی در بسیاری از کشورها که باعث بیداری و آگاهی شده است اظهار کرد: در یک دوره ای کارشناسان امنیتی بین المللی و متخصصین رسماً اعلام کردند که داعش در سوریه و عراق حداقل دوره حضورش ۱۵ سال است ولی یک نفر با اطمینان پایان داعش را تا 3 ماه آینده به همه جهان اعلام کرد و گفت سفره اینها به زودی برچیده خواهد شد و همان شد که این شهید بزرگوار اعلام کرد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه همچنین با تأکید بر لزوم هوشیاری در مقابل اقدامات دشمنان تصریح کرد: یکی از کارهای موزیانه و مخرب دشمن، سرقت اطلاعات است و باید تمام تلاش خود را انجام دهید که هیچ چیزی از اطلاعات ما دست نامحرم نیفتد.

وی افزود: موجودیت نظام اسلامی و موجودیت مردم این سرزمین نباید مورد دستبرد قرار بگیرد و لذا اگر هوشمند سازی و بهره گیری از فناوری اطلاعات در دستور کار قرار می گیرد باید صیانت از این مسئله نیز بسیار جدی گرفته شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی همچنین خواستار توجه جدی به پیشگیری از تبانی و ارتباطات ناسالم بویژه بین برخی از کارکنان و کارشناسان دادگستری شد و از مدیران خواست در این زمینه به صورت جدی بر این موضوع نظارت داشته و اقدام لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *