بحران سیاسی در انگلیس/نگاهی به جانشینان احتمالی تراس

17:17 - 30 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۴۴۴۷
انتخابات برای جانشینی لیز تراس، که کوتاه‌ ترین دوره تصدی نخست‌وزیری تاریخ انگلیس را ثبت کرده، ظرف یک هفته آینده تکمیل خواهد شد.

خبرگزاری میزان - «بوریس جانسون» و «ریشی سوناک»، پس از استعفای «لیز تراس» پس از تنها شش هفته حضور در راس دولت انگلیس، احتمالا گزینه‌هایی برای رقابت بر سر تصدی نخست وزیری این کشور هستند.

به گزارش «رویترز»، تراس از نخست‌وزیری استعفا کرد، زیرا برنامه‌‌های اقتصادی وی بازارهای مالی را متزلزل کرده، هزینه‌های زندگی رای دهندگان را بالا برده و بسیاری از اعضای حزب او را خشمگین کرده است.  

نامزدها در حال جلب حمایت قانونگذاران حزب محافظه کار هستند تا در رقابتی سریع، ریاست حزب و نخست وزیری این کشور را به دست بیاورند.

همچنین «پنی موردانت»، وزیر دفاع سابق انگلیس هم به عنوان یکی از گزینه‌های رقابت بر سر نخست وزیری این کشور به حساب می‌آید.

انتخابات برای جانشینی «تراس»، که کوتاه‌مدت‌ ترین نخست‌وزیری تاریخ انگلیس را ثبت کرده، ظرف یک هفته آینده تکمیل خواهد شد.

«فایننشال تایمز» در مطلبی نوشت که بازگشت جانسون «مضحکانه» خواهد بود.

خریداران انگلیسی در ماه سپتامبر هزینه‌های خود را به شدت کاهش دادند، در حالی که وام‌های عمومی بیش از حد انتظار رشد کرده است؛ این موضوع نشان‌دهنده چالشی است که «جرمی هانت» وزیر خزانه‌داری جدید و هر فردی که جانشین «تراس» به عنوان نخست‌وزیر شود، با آن مواجه است.

اعتماد مصرف کنندگان انگلیسی نزدیک به پایین‌ترین سطح ثبت شده رسیده و خانوارها با تورم دو رقمی، افزایش نرخ بهره و هرج و مرج سیاسی مواجه بودند.

در همین حال به گزارش «المیادین»، انگلیسی‌ها با برگزاری تظاهراتی در لندن خواستار بازگشت کشورشان به اتحادیه اروپا شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *