مومنی‌مقدم: تیم والیبال جوانان در حد بزرگسالان بازی می‌کند/ آنالیز رقبا در قهرمانی جهان را آغاز کرده‌ایم

14:48 - 30 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۴۴۱۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: عملکرد بازیکنان رده سنی جوانان که در در لیگ‌های برتر و دسته یک بازی ‌می کنند، مدنظر قرار دارد

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون والیبال، نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال برای بررسی عملکرد تیم‌های ملی مردان و رده‌های سنی مختلف کشور در سال 1401 و برنامه‌های سال 1402 این تیم‌ها از ساعت 10 امروز (شنبه 30 مهرماه) به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون آغاز ‌شده است.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران در گزارش خود به اعضای کمیته فنی گفت: هیچ کس بی عیب نیست و این جلسه فرصتی برای استفاده از نقطه نظر کارشناسان است.

غلامرضا مومنی مقدم با بیان این‌که پروژه سنگین تشکیل تیم ملی والیبال جوانان با جذب 120 بازیکن از اردوهای استعدادیابی آغاز شد، گفت: این روند با قهرمانی جوانان در قاره کهن به پایان رسید.

وی تصریح کرد: چون قبلا در تیم ملی نوجوانان حضور نداشتم، می‌خواستیم به همه فرصت دهم که برای پوشیدن پیراهن تیم ملی جوانان تلاش کنند. تا هفتم شهریور 10 اردو داشتیم. برای تمام روزها برنامه داشتیم و تعداد جلسات تمرین و حتی مشاوره روانی هم در نظر گرفته شده بود.

سرمربی تیم ملی جوانان ادامه داد: نخستین هدف کسب سهمیه مسابقات جهانی بود که محقق شد. دستیابی به بالاترین مقام در مسابقات قهرمانی آسیا، پرورش بازیکنان و ارتقای مهارت های آن ها در اردوها، بسترسازی و معرفی بازیکنان به تیم ملی بزرگسالان دیگر اهداف تیم ملی جوانان در سال جاری بود. 5 تا 6 بازیکن می توانند با این تیم تمرین کنند و حتی عضو تیم بزرگسالان شوند. 6 جلسه ارزشیابی بدنی، 17 جلسه ارزشیابی ذهنی، 55 جلسه آمادگی جسمانی، 62 جلسه تمرین تکنیک و 64 جلسه تمرین تاکتیک داشتم.

وی تصریح کرد: در 32 بازی 30 برد به دست آوردیم و تنها دو باخت داشتیم که تیم ملی بزرگسالان چین بود. بازیکنان نشان دادند توانایی مسابقه با تیم های بزرگسالان را دارند. یک باخت هم برابر بزرگسالان بحرین بود که سوم آسیا شد.

مومنی مقدم ادامه داد:در تمامی موارد از جمله سرویس، توپ گیری، حمله و .. به اهداف مدنظر کادر فنی دست یافتیم. خانزاه و گلزاده و … امتیازهای خوبی در سرویس گرفتند. برای هدف سازی تیم ملی ایتالیا و لهستان را در نظر گرفتیم و آنالیزی انجام و عددی در هر مهارت به دست آوردیم و تلاش کردیم به این عدد در اردوها نزدیک شویم. در تمام تمرینات دو آنالیزور داشتیم.

وی دفاع را سخت ترین مهارت در والیبال دانست و گفت: این موضوع باید پیش از رده سنی نوجوانی آموزش داده شود. نیاز است در اردوی جهانی در این زمینه بیشتر کار کنیم. سه تیم هند، کره جنوبی و ایران را تحلیل کردیم تا بدانیم آیا قهرمانی حق ایران بوده است یا خیر؟ در دریافت بالاتر بودیم و در حمله اختلاف زیادی داشتیم و در توپ گیری عملکرد خوبی داشتیم و حق تیم ایران بود که در مسابقات قهرمان آسیا در سکوی نخست قرار گیرد.

سرمربی تیم ملی جوانان در تشریح برنامه‌های این تیم برای قهرمانی جوانان جهان 2023 گفت: در قهرمانی جهان با تیم‌های فوق العاده خوبی بازی خواهیم داشت و ایتالیا یکی از قدرت‌های بلامنازع است و باید برای این تیم برنامه ریزی کنیم. باید بهتر کار کنیم. برگزاری اردوهای منظم، استارت اردوها در نهایت با 20 بازیکن، انجام اردوهای تدارکاتی و مسابقات و قرار گرفتن در شرایط مسابقه برای هماهنگی بیشتر، شرکت در تورنمت رسمی مسابقات المپیک دانشجویان (اگر برگزار شود) قبل از مسابقات جوانان جهان و ارزیابی عملکرد و تجربه تیم از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. صعود به مرحله بعد در تورنمت قهرمانی جهان نیازمند آمادگی بالای جسمی و ذهنی بازیکنان است و به این تیم امیدوار هستیم چون مربیان خارجی معتقد بودند این تیم در حد بزرگسالان بازی می‌کند.

وی تصریح کرد: به محض بازگشت از بحرین، آنالیزور دوم تیم ماموریت پیدا کرد که تمام تیم‌های حریف در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان را ارزیابی کند. از سوی دیگر عملکرد بازیکنان رده سنی جوانان که در در لیگ‌های برتر و دسته یک بازی ‌می کنند، مدنظر قرار دارد تا بهترین‌ها به اردوی قهرمانی جهان دعوت شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *