رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افتتاح بزرگترین پارکینگ زیرزمینی پایتخت/ شهرداری به دنبال ایجاد نهضت پارکینگ سازی در تهران است

13:21 - 30 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۴۱۹۹
شهردار تهران گفت: در نظر داریم تا نهضت پارکینگ سازی را در شهر تهران ایجاد کنیم و به همین منظور ساخت ۲هزار و ۵۰۰ فضای پارک در دستور کار شهرداری است.

خبرگزاری میزان - پارکینگ طبقاتی امیرکبیر صبح امروز شنبه ۳۰ مهرماه در نهمین شنبه «امیدوافتخار» افتتاح شد، این بزرگترین پارکینگ زیرزمینی پایتخت در ۳ طبقه و مساحت ۲۰ هزار متر مربع و اولین پارکینگ هوشمند دارای تاییدیه آتش نشانی است.

پارکینگ امیرکبیر با هدف بهبود وضعیت معابر در مرکز شهر، با ظرفیت ۵۵۱ واحد و در مساحت ۲۰ هزار متر مربع راه اندازی شده که ۶ آسانسور هیدرولیکی و ۱ آسانسور کششی برای آن در نظر گرفته شده است؛ درب ورودی پارکینگ از جنوب خیابان شکوفه و درب خروجی از خیابان ۱۷ شهریور است.

به گزارش شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه آیین افتتاح پارکینگ طبقاتی امیرکبیر در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون در شهر تهران ۱۵۰ پارکینگ ساخته شده و ساخت ۲هزار و ۵۰۰ فضای پارک دیگر نیز در دستور کار شهرداری تهران قراردارد.

وی افزود: در حال حاضر ۴ پروژه پارکینگ سازی به عقد قرارداد رسیده است و ۸ پروژه دیگر نیز در حال بررسی های کارشناسی است.

شهردار تهران ادامه داد: به زودی ساخت ۳ هزار مترمربع پارکینگ را در جنوب شهر در منطقه ۲۰ آغاز می کنیم که تحول بزرگی را در این محدوده ایجاد می کند.

شهردار پایتخت بیان کرد: در نظر داریم تا نهضت پارکینگ سازی را در شهر تهران ایجاد کنیم تا فضاهای شهری از وجود خودروهای پارک شده رها شوند.

تعیین 16 نقطه در سطح شهر برای ساخت پارکینگ‌های محله‌ای

سید مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه آیین افتتاح پارکینگ طبقاتی امیرکبیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۶ نقطه در سطح شهر تهران برای ساخت پارکینگ محله‌ای تعیین شده است که ۴ نقطه آن شروع شده و ۴ نقطه در حال انعقاد قرارداد با پیمانکار و مابقی در حال مطالعه است که به تناسب ظرفیت مورد نیاز، کار احداث آن شروع می شود.

شفیعی در پاسخ به این پرسش که نیاز تهران به پارکینگ چه میزان است، عنوان کرد: عدد دقیقی در این باره نمی توان اعلام کرد، اما متناسب با منابع تامین شده از محل کسر پارکینگ که امسال حدود ۹۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده، سالی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد پارکینگ از این محل تامین می کنیم و در کنار آن مشارکت با بخش خصوصی و سرمایه گذاری نیز در جای خود مورد استفاده قرار می گیرد.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *