اقبالی: معلوم نیست چه بر سر فوتبال ایران آمده است/ وظیفه مدیرعامل پول خرج کردن نیست

0:50 - 01 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۴۱۸۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کارشناس فوتبال گفت: سازماندهی در فوتبال ایران وجود ندارد تا آن را مورد تحلیل قرار بدهیم که در چند سال آینده قرار است در کجا قرار داشته باشیم!

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم‌ها در 10 هفته گذشته از بازی‌های لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: رقابت‌های لیگ برتر را دیگر نگاه نمی‌کنم، چون بازی‌ها به یک سری مسابقه بی‌مزه و بدون جذابیت تبدیل شده است. مسابقاتی کسل‌کننده و بی روح که تماشاگر تلویزیونی هم می‌خواهد یک فوتبال خوب را ببنید، دیگر برای دیدن بازی‌های استقلال و پرسپولیس وقت نمی‌گذارد.

وی افزود: بازی‌ها هیچ ارزشی ندارد و اکثر تیم‌ها برنامه و تاکتیکی تهاجمی را برای پیروزی ندارند. پدر فوتبال تماشاچی در استادیوم است که دیگر تماشاگر هم در ورزشگاه‌ها حضور ندارند، پس پدر فوتبال مرده است. بر همین اساس هیچ انگیزه و احساسی برای بازیکنان داخل زمین باقی نمی‌ماند تا بتوانند بازی خوبی را از خودشان ارائه بدهند.

*آمار خطا و اخراج در زمین فوتبال زیاد شده

کارشناس فوتبال در مورد علت به وجود آمدن تنش‌های داخل زمین از سوی بازیکنان و مربیان عنوان کرد: علت اصلی این همه حاشیه و تنش در زمین فوتبال داوران نیستند. معلوم نیست چه اتفاقی بر سر فوتبال ایران آمده است که آمار خطا و اخراج در زمین فوتبال زیاد شده است، بازیکنان و مربیان این همه تهاجمی برخورد می‌کنند. همه چیز به هم خورده است و اصلاً مشخص نیست که مستطیل سبز محیطی ورزشی است!

پیشکسوت فوتبال در خصوص تغییر مدیریت باشگاه‌ استقلال تصریح کرد: در مدیریت باشگاه فرد x را کنار می‌گذارند و y را می‌آوردند. بعد از گرفتن مسئولیت، اعلام می‌کند که باشگاه 200 میلیارد تومان بدهی دارد. پس مدیریت باشگاه چه کاری باید انجام بدهد؟ اگر قرار باشد دولت پول بدهد و مدیرعامل آن را خرج کند، پس وظیفه این مدیر چیست؟

*چرا سرمایه‌گذار باید پایش را در فوتبال بگذارد و ضرر کند؟

وی ادامه داد: اسپانسر که هیچ سودی برای باشگاه ندارد، چرا سرمایه‌گذار باید پایش را در فوتبال بگذارد و ضرر کند؟ سرمایه‌گذار بیایید در فوتبال هزینه کند که 200 میلیارد تومان بدهی بالا بیاورد. در اکثر تیم‌های حاضر در فوتبال ایران، پول دولت به تیم‌ها تزریق می‌شود و هیچ سودی برای سرمایه‌گذار وجود ندارد. سود پرداخت این قراردادهای میلیاردی به بازیکنان و مربیان به جیب دلال‌ها می‌رود.

اقبالی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی فوتبال اروپا و لیگ قهرمانان را با فوتبال ایران مقایسه می‌کنید هیچ چیز با ارزشی از آن پیدا نمی‌شود که برای ادامه این فوتبال بتوان از آن دفاع کرد. شرم‌آور است که از فوتبال ایران صحبت کرد که هیچ پیشرفتی در آن دیده نمی‌شود و همه چیز آن به فساد کشیده شده است. در سطح پایه هم از رده نونهالان تا امید تیم‌های فوتبال ایران در مراحل رقابت سطح بالای قاره آسیا از مسابقات حذف می‌شوند. سازماندهی در این فوتبال وجود ندارد تا آن را مورد تحلیل قرار بدهیم که در چند سال آینده قرار است در کجا قرار داشته باشیم!

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *