میزان بالای خشونت علیه اقلیت‌های نژادی در آمریکا؛ ۹۴ درصد از زنان بومیان آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند

21:40 - 07 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۸۳۶۶
۹۴ درصد از زنان اقلیت نژادی بومیان آمریکا در «سیاتل» می‌گویند دست‌کم یک بار در طول زندگی خود مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، ۹۴ درصد از زنان اقلیت نژادی بومیان آمریکا در «سیاتل» می‌گویند دست‌کم یک بار در طول زندگی خود مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه «ایندیپندنت» یک نظرسنجی که از سوی یک مؤسسه آمریکایی انجام شده نتایج تأمل‌برانگیزی درباره تجاوز جنسی به زنان این گروه اقلیت نژادی در سیاتل را آشکار کرده است.

میزان بالای خشونت جنسی علیه زنان اقلیت‌های نژادی در آمریکا/۹۴ درصد از زنان بومیان آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند

حدود ۷۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی در محیط شهری زندگی می‌کنند و این امر نتایج نظرسنجی را به طور ویژه قابل توجه می‌کند.

از ۱۴۸ زن شرکت کننده در این نظرسنجی ۹۴ درصد گفته‌اند که دست‌کم یک بار در طول زندگی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و ۶۹ درصد نیز گفته‌اند که در خیابان مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

ایندیپندنت می‌نویسد: علاوه بر این ۸۶ درصد گزارش کرده‌اند که از «ترومای تاریخی» رنج برده‌اند (واژه‌ای که برای اشاره به آسیب‌های ناشی از استعمار و ستم‌های تاریخی که از یک نسل به نسل دیگر منتقل شده به کار می‌رود).

میزان بالای خشونت جنسی علیه زنان اقلیت‌های نژادی در آمریکا/۹۴ درصد از زنان بومیان آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند

بر اساس گزارش ایندیپندنت این تحقیق که مستند به تجربه خشونت جنسی علیه زنان «هندو-آمریکایی» ساکن سیاتل و زنان اقلیت نژادی بومیان آلاسکاست نشان می‌دهد بیش از نیمی از زنان شرکت کننده در نظرسنجی (۵۳ درصد) در زمان مصاحبه بی‌خانمان بوده‌اند.

این روزنامه انگلیسی می‌نویسد: نداشتن سکونت‌گاه دائم موجب افزایش خطر قرار گرفتن در معرض آزار جنسی می‌شود.

بر اساس گزارش ایندیپندنت این نظرسنجی مربوط به سال‌های گذشته است، اما اخیرا مؤسسه آمریکایی اقدام به انتشار نتایج  آن کرده است.

«سوزان بالباس» یکی از حامیان حقوق این زنان می‌گوید بومیان آمریکایی به دلیل نگرانی از نحوه قضاوت شدن از سوی دیگر گروه‌های جامعه تمایل به سکوت در برابر این خشونت‌ها علیه زنان دارند.

وی می‌افزاید با این وجود زمان آن فرا رسیده تا این بخش از جامعه به صورت آشکار به میزان بالای سوء استفاده و بی‌خانمانی بپردازد.

میزان بالای خشونت جنسی علیه زنان اقلیت‌های نژادی در آمریکا/۹۴ درصد از زنان بومیان آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند

ایندیپندنت در ادامه می‌نویسد: تحقیقات صورت گرفته از سوی وزارت دادگستری آمریکا در ماه می‌ سال ۲۰۱۶ از زنان بومیان آمریکا و بومیان آلاسکا نشان داد که ۵۶ درصد از آن‌ها تجاوز و آزار جنسی را تجربه کرده‌اند.

گزارش وزارت دادگستری آمریکا میزان بالای خشونت جنسی را به «ساختار ناقص دادگاه قبیله‌ای»، «اجرای ضعیف قانون محلی» و «کمبود بودجه» نسبت داده بود.

در پایان گزارش ایندیپندنت آمده است: بومیان آمریکا اغلب با مشکلاتی مانند سطح پایین تحصیلات، مراقبت‌های بهداشتی کم، مسکن پایین‌تر از سطح استاندارد و میزان بالای فقر مواجه هستند.

 

 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *