رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عملیات پهپادی نیروهای یمنی علیه یک نفتکش در بندر الضبه

23:49 - 29 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۳۶۱۴
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: به منظور بازداشتن یک کشتی نفتی که قصد غارت نفت خام را از طریق بندر الضبه داشت، یک حمله هشدار ساده انجام دادیم.

خبرگزاری میزان - یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، گفت که عملیات پهپادی در بندر نفتی «الضبه» در شرق حضرموت ضد یک نفتکش انجام شده است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: به منظور بازداشتن یک کشتی نفتی که تصمیم داشت نفت خام را از طریق بندر «الضبه» در استان حضرموت غارت کند، یک حمله هشدار ساده انجام دادیم. این نفتکش تصمیم صادر شده توسط مقامات ذیصلاح مبنی بر ممنوعیت انتقال و صادرات مشتقات نفتی یمن را نقض کرده بود.

وی افزود: این پیام هشدار به منظور جلوگیری از تداوم غارت ثروت‌های نفتی یمن و عدم تخصیص درآمدهای آن برای پرداخت حقوق مردم و خدمت رسانی به آنها بود؛ پیش از ارسال این پیام هشدار، ما مسئولان ذیربط نفتکش را مطلع کرده و قوانین جاری یمن و قوانین بین المللی را به آنها متذکر شده بودیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: ما در برخورد با این نفتکش تدابیر احتیاطی را مراعات کردیم تا ایمنی و سلامت زیرساخت‌های یمن و همچنین امنیت کشتی و خدمه آن را حفظ کنیم؛ ما از انجام وظیفه خود برای ایجاد ممانعت در مقابل هر نفتکش که قصد غارت ثروت مردم یمن را دارد، لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.

سریع در پایان اضافه کرد: به یاری خداوند می‌توانیم در دفاع از ملت بزرگمان و جلوگیری از غارت ثروت‌های آن، عملیات هشدار بیشتری انجام دهیم؛ ما هشدار خود را به همه شرکت‌ها تکرار می‌کنیم تا به طور کامل از تصمیمات مقامات صنعا پیروی و از هرگونه مشارکت در غارت ثروت یمن دوری کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: یمن یحیی سریع

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *