رحمتی: آماده بودیم داور بازی برابر استقلال گردن‌مان را بزند/ پرسپولیس مقابل ما 14 دقیقه وقت تلف کرد

19:30 - 29 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۳۴۸۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم آلومینیوم اراک گفت: هیچ اعتراضی خدمت افشاریان و کمیته انضباطی ندارم ولی می‌گویم که شما به 90 دقیقه قضاوت ایشان نگاه کنید.

خبرگزاری میزان - سید مهدی رحمتی، سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک پس از تساوی مقابل آلومینیوم ارام در نشست خبری پایان بازی صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*همه می‌دانیم که استقلال یکی از بهترین تیم‌های آسیاست. تیمی خیلی خوب، با مربی خارجی و کلکسیونی از بهترین بازیکنان ایران که به نظرم حقشان این است که در تیم ملی باشند. ما می‌دانستیم بازی سختی پیش رو داریم. از بچه‌های تیمم تشکر می‌کنم، دستشان را می‌بوسم. با تمام وجودشان بازی کردند. تمام نقاط قوت استقلال را برای بچه‌هایمان آنالیز کرده بودیم. تیم استقلال با برتری عددی در فضاها و هر منطقه از زمین سعی داشت به ما آسیب بزند که بچه‌های ما با جان و دل سعی کردند این پاس‌ها را قطع کنند. در نیمه اول در همان قطع توپ‌ها موقعیت‌های خوبی نصیبمان شد که می‌توانستیم از آن استفاده کنیم.

*در مجموع با توجه به شرایط داوری که همه شما عزیزان دیدید، نتیجه تساوی نتیجه خوبی بود. من قبل از بازی اصلا مصاحبه نکردم و خیلی سر بسته در کنفرانس پیش از بازی گفتم که امیدوارم داور عدالت را رعایت کند. با توجه به سوابق داور کاملا خودمان را آماده کرده بودیم که ایشان می‌آید که گردن تیم ما را بزند. بازی جام حذفی مقابل پرسپولیس در سال گذشته را یادتان بیاورید! 2 بازیکن از کنار هم رد شدند که ایشان پنالتی گرفتند. امروز هم که ظرف مدت 10 ثانیه ، 2 کارت زرد به بازیکن ما می‌دهد و بازیکن ما را اخراج می‌کند. تیم ما در حساس‌ترین لحظه بازی 10 نفره شد. ایشان آمدند به سمت نیمکت ما و کارت زرد را به همه نشان می‌دهد. من هیچ اعتراضی خدمت افشاریان و کمیته انضباطی ندارم ولی می‌گویم که شما به 90 دقیقه قضاوت ایشان نگاه کنید.

*خودم دروازه‌بان بودم و کسی الان نمی‌تواند بیاید در موقعیت دروازه‌بانی سر من کلاه بگذارد. ما هم فوتبال بازی کردیم. شما وقتی در اول بازی به دفاع وسط من اخطار می‌دهید یعنی اینکه تا دقیقه 90 آماده اخراج از بازی باش. ما هم در این مملکت فوتبال بازی کردیم. ما هم الکی الکی به تیم ملی دعوت نشدیم. 15 سال در تیم ملی بودم. داور‌های بین‌المللی دیدم.

*از این آقا بعد بازی با پرسپولیس شکایت کردیم، اولین بازی با هوادار بود که به بدترین شکل ممکن پدر ما را درآورد. به خودِ من اخطار داد. در بازی امروز نیز بازیکن استقلال باید جریمه می‌شد ولی ایشان مسیرش را عوض می‌کند و به من اخطار می‌دهد. آفرین به من اخطار دادی. دستت درد نکند ولی وجدان چی؟ شما حتی جسارت این را نداشتی که پس از پنالتی که در بازی با پرسپولیس گرفتی به من لب خط گفتی که جان بچه‌ام پنالتی نبود و من به تو گفتم که اگر نبود، عذرخواهی کن.

*من بی‌احترامی به داور نکردم. من مگر چه کار با داور داشتم. در مجموع از بچه‌های تیمم تشکر می‌کنم، با همه وجودشان بازی کردند. زحمت کشیدند و نشان دادند که یک تیم خوب و قابل احترام هستند و برای تیم استقلال نیز در ادامه راهش آرزوی موفقیت می‌کنم.

*شما همه بازی‌ها را رصد می‌کنید؟ در هیچ دیداری چنین اتفاقی نمی‌افتد؟ شما نمی‌تواند در این مسئله از من انتقاد کنید. این مسئله در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد. وقتی تیم من 10 نفره است و داور با ناعدالتی بازیکن تیمِ من را اخراج کرده و تیم من تحت فشار است، طبیعی است که یک بازیکن بنشیند روی زمین و زمان بازی تلف کند. شما هیچ‌وقت از من نخواهید شنید که بروید و وقت بازی را تلف کنید، شاید آن بازیکن من که شما می‌گوید با من صحبت کرده و روی زمین نشسته، سر جمع 15 ثانیه نشد. تیمِ پرسپولیس در بازی مقابل ما در اراک 14 دقیقه وقت تلف کرد، آن هم فقط برای گرفتن امتیاز.

*شرایط فوتبال ما ایجاب می‌کند. اکنون همه تیم‌ها و مربیان تحت فشار هستند و به دنبال کسب امتیاز هستند. وقتی من نمی‌توانم در زمین احقاق حق کنم، طبیعی است که بازیکن من هم لَج می‌کند و روی زمین می‌نشیند. خیلی از تیم‌های دیگر هستند که حتی قوانین برای وقت تلف کردن دارند. شما اگر به آنها رسیدگی کنید، من هم کوچکِ شما هستم. کیفیت بازی، کیفیت خوبی نبود، اگر شما بازیکنان 2 تیم را با هم مقایسه کنید، چه به لحاظ عدد و رقم و چه به لحاظ هزینه‌ها، شما کمتر می‌توانید به من انتقاد کنید نسبت به استقلال. در مجموع اگر واقعا این 2-3 دقیقه‌ای که وقت تلف شده، ذهن شما را مکدر کرده، من از شما عذر می‌خواهم.

*مطمئنا تعطیلی لیگ روی کیفیت تیم‌ها و بازی‌ها تاثیر می‌گذارد. شما می‌گویید 2 ماه ولی با توجه به حضور آقای مهدی باتجربه که در فوتبال ما حضور دارد، فکر می‌کنم این تعطیلی‌ها از 2 ماه بیشتر خواهد شد. من یکبار مصاحبه کردم و گفتم ایشان اگر توانست زمان بازی‌ها را مشخص کند و یکبار زمان آن را تغییر ندهد. ما هر هفته زمان بازی‌ها تغییر می‌کند. مطمئنا تعطیلی لیگ 2 ماه بیشتر خواهد شد. به ما گفتند که فردای جام جهانی بازی‌های لیگ آغاز خواهد شد ولی من به این موضوع شک دارم. تعطیلی لیگ مطمئناً روی کیفیت تیم‌ها تاثیر می‌گذارد ولی ما نیز برنامه خود را خدمت باشگاه دادیم.

*یک تعطیلی 6-7 روزه برای اولین تعطیلات به بچه‌ها دادیم ولی بعد از آن تمرینات ما شروع خواهد شد. اگر شرایط مهیا شود می‌خواهیم یک اردوی خارجی داشته باشیم و بتوانیم بچه‌ها را دور هم داشته باشیم و سعی می‌کنیم پارت پارت به بچه‌ها در زمان‌های مختلف تعطیلی بدهیم برای اینکه از شرایط آمادگی خود خیلی دور نشوند. اگر قرار باشد ما 15-20 روز تعطیل کنیم، مطمئنیم که تیم باید از نو بدنسازی کند. سعی می‌کنیم تیم را در شرایط مسابقه نگاه داریم.

*نمی‌خواهم صحبت‌های کلیشه‌ای کنم ولی امیدوارم هر چه زودتر تماشاگران بازگردند. امیدوارم آن روال عادی بازگردد و ما هواداران را در کنار خود داشته باشیم. خیلی دوست داشتم امروز هواداران در کنار ما باشند و همچنین طرفداران استقلال را از نزدیک ببینم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *