بازگشت بازنده‌ها به فدراسیون ژیمناستیک/ آزموده را آزمودن خطاست

7:45 - 30 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۲۹۵۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
روشن نیست سرپرست موقت فدراسیون ژیمناستیک و مسئولین وزارت ورزش با کدام استدلال و اطمینان بار دیگر فردی را به عنوان سرپرست دبیری منصوب کرده‌اند که سابقه روشنی در مهندسی انتخابات کمیسیون‌های مختلف فدراسیون دارد؟

خبرگزاری میزان - صدور احکام ۳ سرپرست و همین تعداد دبیر برای فدراسیون ژیمناستیک طی فقط چند ماه، حکایت از این واقعیت دارد که مسئولین وزارت ورزش نیز در برابر گره‌ای که توسط مسئولین قبلی فدراسیون در کار اجرا و عمل این مجموعه افکنده شده دچار سردرگمی شده‌اند.

بازگرداندن دوباره دبیر پرحاشیه فدراسیون ژیمناستیک دلیل محکمی است بر این مدعا که مسئولین کنونی ورزش پس از یک سال کشمکش و تلاش برای قانع کردن وی در نهایت تسلیم تهدید کسانی شدند که به ادعای شخص وزیر ورزش با ارائه اطلاعات غلط به فدراسیون جهانی آن را تا مرز تعلیق پیش برده‌اند. افرادی که حاصل ۴ سال و ۶ ماه حضور پر حاشیه و جنجالی آنان در فدراسیون ژیمناستیک، تحمیل هزینه‌های فراوان بر این رشته و کلیت ورزش کشور بوده. امری که دستگاه ورزش نیز بخوبی از پرونده‌های قطور و سوء مدیریت ایشان آگاه است.

از قدیم گفته‌اند آزموده را آزمودن خطاست، اما تحت این شرایط روشن نیست سرپرست موقت فدراسیون و مسئولین وزارت ورزش با کدام استدلال و اطمینان بار دیگر فردی را به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون منصوب کرده‌اند که سابقه روشنی در مهندسی انتخابات کمیسیون‌های مختلف فدراسیون دارد؟ این امر جز اینکه در راستای هموار کردن راه انتخاب برای فرد خاصی باشد توجیه دیگری ندارد.

جالب اینکه همین فرد در زمان وزارت سلطانی فر به واسطه سوء مدیریت و اتهامات مالی که به او وارد شده بود مجبور به کناره گیری از مسئولیت دبیری شد هر چند همان زمان نیز  تحت نام مشاور و در واقع با اختیارات دبیر در کنار اینچه درگاهی، رییس وقت فدراسیون نقش اصلی را در به حاشیه کشاندن فدراسیون ایفا می‌کرد.

اگر فرد مذکور به واسطه نقشی که در ارائه اطلاعات غلط به فدراسیون جهانی مبنی بر دخالت دولت در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ایران داشته و در واقع یکی از مهمترین مسببان بلاتکلیفی طولانی مدت این ورزش بوده، چرا باید دوباره به مسئولیتی گمارده شود که موجبات تفرقه و حواشی را در میان جامعه ورزش فراهم کند؟

مطابق پاره‌ای اخبار پراکنده و طبق شنیده‌ها از آنجایی که ممکن است به دلیل پرونده قضایی امکان حضور رییس پیشین فدراسیون در انتخابات فراهم نشود، اجماع وی و تعدادی از مسئولین پیشین فدراسیون از جمله دبیر تازه منصوب بر این قرار گرفته تا با مهندسی انتخابات، سرپرست موقت را به کرسی ریاست نزدیک و به نوعی قدرت را بین خود تقسیم کنند.

در همین راستا زمزمه‌هایی مبنی بر لغو احکام رؤسای کمیته‌ها و سرپرستان هیأت های استانی نیز شنیده می‌شود؛ کسانی که طی دوره سرپرستی حمید احمدی حکم گرفته‌اند. به اعتقاد بسیاری از اعضای مجمع فدراسیون خصوصاً جمع بیست و چند نفره رؤسای هیأت های استانی که چندی پیش زیر نامه تشکیل مجمع فوق العاده را امضا کردند، اگر قرار باشد دبیر پرحاشیه تازه بازگشته به فدراسیون بار دیگر رویه گذشته را دنبال و در صدد مهندسی انتخابات باشد این فدراسیون به این زودی ها روی آرامش نخواهد دید.

با این اوصاف به نظر نمی‌رسد جمع کثیر منتقدان عملکرد پر حاشیه مسئولین گذشته فدراسیون دست روی دست گذاشته و نظاره گر یکه تازی کسانی در فدراسیون باشند که ژیمناستیک را به این روز انداخته و همچنان برای سیطره بر ارکان این مجموعه دست و پا می‌زنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *