آمریکا با خرج ۷ هزار میلیارد دلار برای تسلط بر سوریه، باز هم نتوانست در این کشور خواسته‌های خود را تحقق بخشد

10:17 - 07 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۸۲۸۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: با بیان اینکه حکمرانی در اسلام یک امر مقدس است، گفت: «غدیر» نمایش دوستی حضرت علی (ع) نبود بلکه در غدیر حکومت عالی امیرالمومنین (ع) تثبیت شد.

رسیدن به حیات طیبه از مسیر حکومت و تمدن اسلامی می‌گذردبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، سردار «احمد وحیدی» در مراسم افتتاح مدرسه حکمرانی شهید بهشتی که صبح امروز (چهارشنبه ۷ شهریور) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با بیان اینکه حکمرانی در اسلام یک امر مقدس است، گفت: «غدیر» نمایش دوستی حضرت علی (ع) نبود بلکه در غدیر حکومت عالی امیرالمومنین (ع) تثبیت شد.

وی با بیان اینکه حکمرانی در اسلام، در سلسله مراتب حکومت خدا قرار می‌گیرد، افزود: رسیدن به حیات طیبه از مسیر حکومت و تمدن اسلامی می‌گذرد.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان در جامعه اسلامی باید خود را پاسخ‌گو و خدمت‌گزار مردم بدانند. در ابتدای انقلاب اسلامی به دلیل شرایط سختی که پشت سر گذاشته بودیم، مدیران خوبی داشتیم، اما با فاصله گرفتن از ابتدای انقلاب، نیاز به تربیت مدیران احساس می‌شود.

سردار وحیدی با بیان اینکه در مجلس و دولت مسئولان هر چهار سال تغییر می‌کنند، ادامه داد: البته تغییر مدیران با تغییر دولت امر مطلوبی نیست؛ چرا که کمبود تجربه به پیشرفت کار آسیب می‌زند. در کشور‌های مختلف افردای که به مسئولیت می‌رسند، حق ندارند اهداف حزبی و گروهی خود را دنبال کنند، در صورتی که رعایت نکردن این موضوع به کشور ما آسیب‌هایی رسانده است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی بیان کرد: آمریکایی‌ها هفت سال در سوریه به دنبال آن بودند که بشار اسد رئیس جمهور این کشور نباشد و برای این کار تمام قدرت خود را هم بکار گرفتند؛ ولی نتیجه‌ای نگرفتند و حتی در عراق هم می‌خواستند با کمک کشور‌هایی که اسلام آمریکایی دارند، حکمرانی کنند؛ اما در این عرصه هم در برابر ایران نتوانستند کاری انجام دهند؛ زیرا در آمریکا حکمران مادی حضور دارد و در ایران حکمرانی الهی حکومت می‌کند.

سردار وحیدی در پایان با اشاره به اینکه آمریکا حدود ۱۰۰ برابر بودجه دفاعی ما بودجه نظامی دارد، خاطرنشان کرد: آمریکا با داشتن ۷۳۶ میلیارد دلار بودجه نظامی، ۲۰ هزار میلیارد بودجه بخش اقتصادی خود و با خرج هزینه‌ای بالغ بر ۷ هزار میلیارد دلار برای تسلط بر سوریه، باز هم نتوانست در این کشور خواسته‌های خود را تحقق بخشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *