سجادی: باید مرام شهدا را به نسل جوان توضیح دهیم/ الناز رکابی عاشق ایران است و از عمل خود پشیمان بود

15:58 - 28 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۲۵۹۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
وزیر ورزش و جوانان همزمان با هفته تربیت‌بدنی ، با حضور در گلزار شهدای چیذر با در جمع خبرنگاران گفت: در راستای جهاد تبیین باید راه شهدا را به جوانان توضیح داده والگو‌ سازی کنیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدحمید سجادی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های خوبی برای بزرگداشت هفته تربیت بدنی از سوی وزارت ورزش تدارک دیده شده است. یکی از این برنامه‌ها غبارروبی مزار شهدا ورزشکار بود که با همت اداره کل ورزش استان تهران و در امام‌زادهعلی‌اکبر چیذر انجام شد.

وی ادامه داد: در این مراسم از تمام قشرهای جامعه و جمع قابل احترامی از پیشکسوتان زن و مرد استان تهران حضور داشتند و به بیان خاطراتی از شهدای ورزشکار و محل تمرین آنان پرداختند. یکی از محل‌های تمرین‌ها، ورزشگاه شهدای چیذر بود که سال گذشته دچار مشکل حقوقی شد. به دنبال آن هستیم تا این مشکل را حل کنیم. تلاش داریم تا با رعایت عدالت، مشکل ورزشگاه که محل تمرین شماری از شهدای عزیز ورزشکار بود، حل شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در ایران 5 هزار 136 شهید ورزشکار داریم که توسط اداره کل ورزش و بنیاد شهید امور ایثارگران ثبت شده است. البته تا چندی پیش شمار آنان 5 هزار 135 بود که اخیرا یک شهید ورزشکار نیز به این جمع اضافه شده است. تلاش این است تا نام و یاد شهدای گرانقدر ورزش در این لیست ثبت شود و کسی از لیست بیرون نماند.

وی در ادامه با بیان اینکه یاد شهدای ورزشکار می‌تواند منجر به الگوسازی برای جوانان و نوجوانان شود، از ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی و فرهنگی نام برد و که می‌تواند یک عمل ارزشی نیز قلمداد شود.

سجادی با تاکید براینکه ما در یک کشور ارزشی زندگی می‌کنیم اظهار داشت : باید فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک ارزش همیشه برجسته باشد و در مناسبت‌های مختلف نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: گنجاندن مراسم غباررویی گلزار شهدا در برنامه‌های هفته تربیت بدنی یک اقدام ارزشمند بود که در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا انجام شد.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه گرامیداشت هفته تربیت بدنی و برنامه‌های آن باید برای یکسال طراحی واحرایی شود‌ ، متذکر شد : فلسفه هفته تربیت بدنی آن است که ما برای یکسال برنامه ورزشی داشته باشیم و تعریف ورزش سکوی قهرمانی نیست بلکه ورزش همگانی نیز مورد توجه است. وزارتِ ورزشِ تمام آحاد جامعه هستیم و تمام قشرها در برنامه ما جا دارند و از طریق اداره کل ورزش استان‌ها پیگیر خواسته مردم هستیم.

وی ادامه داد: در بخش قهرمانی، ورزش دانش‌آموزی، ورزش دانشجویی، ورزش کارگری، ورزش نظامیان و … برنامه داریم. هدف ما نظارت و پشتیبانی از برنامه برای تمامی آحاد مردم است و تحقق آنچه که شایسته مردم در ورزش می‌باشد را وظیفه خود می‌دانیم.

سجادی با تاکید بر الگو سازی با تکیه بر مسیر شهدا گفت در راستای جهاد تبیین باید مرام و مسلک شهدای ورزشکار برای نسل جدید بیان شود. اگر این کار به صورت دقیق انجام شود هر وجدان بیداری به واقعیت زندگی شهدا و هدف آنان پی خواهد برد.

وی توضیح داد: جهاد تبیین یکی از فرامین مقام معظم رهبری برای مسوولان است و دولت سیزدهم نیز بر روی آن تاکید ویژه‌ای دارد. برخی از افراد دچار خواب غفلت در بیداری هستند و این همان جمله معروف علامه طباطبایی است. امیدوارم هیچ‌ وقت به این خواب دچار نشویم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوصر حضور الناز رکابی در وزارت ورزش و جوانان ، توضیح داد: ورزشکار کشورمان در مسابقات خارج از کشور دچار حاشیه‌هایی شد اما خطای سهوی خود را پذیرفت. او تمام ماجرا را برای من توضیح داد.

وی با بیان اینکه الناز رکابی خود تقاضای ملاقات کرده بود، گفت: این بانوی ورزشکاراز عمل خود پشیمان و نادم بود. حتی گفت از مردم ایران خجالت می‌کشم او اعلام کرد که به خاطر استرس فراموش کرده که حجابش را کامل کند.

سجادی در خصوص گفت گویش با الناز رکابی اظهار داشت: او از مشکلات تمرینی گفت و اینکه 32 سال دارد و هنوز بیمه و شغل ندارد اما گفت عاشق ایران است. ما باید مشکلات ورزشکاران را ببینیم. از توضیحات وی خوشحال شدم. رکابی ورزشکار ایران است و بعد از آن حاشیه‌ها از سوی برخی از ایرانیان خارج کشور با این ورزشکار برای پناهندگی تماس گرفته شد اما وی درخواست آنان را رد کرد و گفت عاشق ایران است.

همزمان با هفته تربیت‌بدنی، وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان ورزشی استان تهران با حضور در گلزار شهدای چیذر با نثار فاتحه و شاخه گل، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *