اعضای اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق رسیدند

14:02 - 28 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۲۴۲۹
ریاست دوره ای اتحادیه اروپا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

خبرگزاری میزان – اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای این اتحادیه با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران موافقت کرده اند.

به گزارش «رویترز»، نمایندگی جمهوری چک که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد با انتشار توییتی از موافقت اعضای اتحادیه اروپا بر سر اعمال اقدام‌های جدید علیه ایران در رابطه با ادعای نقش پهپادهای ایران در بحران اوکراین خبر داد.

این نمایندگی در توییت خود مدعی شد: سفیران اتحادیه اروپا در مورد اقداماتی علیه موسسات تامین کننده پهپادهای ایرانی مورد استفاده در جنگ اوکراین توافق کردند؛ کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند دارایی‌های سه فرد و یک نهاد مسئول تحویل پهپاد را مسدود کنند و همچنین آماده هستند تحریم‌ها را علیه چهار نهاد ایرانی دیگر که قبلا در فهرست تحریم‌های قبلی قرار داشتند، گسترش دهند.

«رویترز» پیشتر ادعا کرده بود که اعضای اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه اشخاص و نهادهای ایرانی مرتبط با موضوع پهپادها به توافق می‌رسند.

در عین حال، «امیر سعید ایروانی»، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در «نیویورک» در پی برگزاری نشست غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست اوکراین و برای بررسی موضوع نقش پهپادهای ایرانی در جنگ در این کشور برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران ادعاهای بی اساس در مورد انتقال پهپاد از سوی ایران برای استفاده در جنگ اوکراین را رد و تاکید کرد که این ادعاها هیچ ارتباطی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *