606 رای جایگزین حبس در دادگستری استان قم صادر شد

10:14 - 29 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۲۲۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری استان قم، گفت: در نیمه نخست سال‌جاری 606 رای جایگزین حبس توسط قضات استان قم صادر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات دادگستری استان قم جهت کاهش جمعیت کیفری و صدور آرای جایگزین حبس، با اشاره به این که استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، از جمله سیاست‌های دستگاه قضا برای کاهش جمعیت کیفری و کاملا قانونی و دارای آثار و پیامدهای مثبت بسیاری است، افزود: بر همین اساس در ۶ ماهه نخست سال‌جاری 606، رای جایگزین حبس توسط قضات دادگستری استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد محکومیت‌های جایگزین حبس صادره در محاکم استان قم، «4 مورد الزام به خدمات عمومی رایگان، 3 مورد دوره مراقبت، 554 مورد تبدیل به جزای نقدی و 45 مورد به تحت نظارت سامانه های الکترونیک» مربوط بوده است.

رئیس کل دادگستری استان قم، عنوان کرد: اجرای مجازات‌های جایگزین حبس علاوه برحذف مشکلات و آسیب‌های ناشی از زندان و حفظ کرامت انسانی هزینه‌های اجرای عدالت کیفری را نیز به گونه‌ای چشمگیری کاهش می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری همچنین با تشکر از قضات استان قم جهت افزایش صدور آرای جایگزین حبس با لحاظ موازین قانونی، اضافه کرد: قضات جز در موارد دارای ضرورت، نباید حکم به حبس افراد دهند و در این رابطه می توان از مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از سامانه‌های نظارت الکترونیکی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۴ هزار ملاقات مردمی توسط مسئولان قضایی قم انجام شد

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *