حملات سنگین مزدوران سعودی برای اشغال استان لحج در جنوب یمن ناکام ماند

8:32 - 07 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۸۲۲۲
تازه‌ترین خبر‌ها از تحولات میدانی جنوب یمن حاکیست، صد‌ها تن از مزدوران سعودی عملیات گسترده‌ای را علیه مواضع نیرو‌های یمنی در شمال استان لحج انجام دادند.

حملات سنگین مزدوران سعودی برای اشغال استان لحج در جنوب یمن ناکام ماندبه گزارش گروه بین‌الملل ، تازه‌ترین خبر‌ها از تحولات میدانی جنوب یمن حاکیست، صد‌ها تن از مزدوران سعودی عملیات گسترده‌ای را علیه مواضع نیرو‌های یمنی در شمال استان لحج انجام دادند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، مزدوران سعودی در این عملیات، مواضع نیرو‌های یمنی را در مناطق «حوامره و جالسه» هدف قرار دادند و تلاش کردند در این محور‌های مهم پیشروی کنند.

اما نیرو‌های یمنی با پشتیبانی یگان موشکی و توپخانه موفق شدند پیشروی مزدوران سعودی را در همان گام نخست متوقف کنند و با وارد کردن ضربات سنگین و مهلک آنان را در مناطق زمین گیر کنند.

پس از ۵ ساعت درگیری سنگین در نهایت نیرو‌های یمنی موفق شدند حملات را در محور‌های «حوامره و جالسه» به طور کامل دفع و خنثی کنند؛ در جریان این درگیری‌ها ۴۵ تن از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند.

به گزارش میزان، مزدوران سعودی درصدد بودند با اشغال مناطق «حوامره و جالسه»، استان لحج را به طور کامل اشغال کنند و خود را به جنوب شرق استان تعز برسانند که با واکنش نیرو‌های یمنی نا کام ماندند.

اگر مزدوران سعودی وابسته به ائتلاف غربی-عربی-صهیونیستی موفق شوند استان لحج را به طور کامل اشغال کنند، به جنوب غرب استان «ضالع» خواهند رسید؛ استان لحج نقطه اتصال خلیج عدن به شمال یمن است.

حدود ۹۰ درصد از استان لحج از جمله مناطق مرکزی، شرقی، غربی و جنوبی (الظاهر، مشاله، الحوطه، پایگاه نظامی العند و...) در اشغال مزدوران سعودی است و نیرو‌های یمنی فقط بخش‌های شمالی را در اشغال دارند.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *