رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک محکوم در بندرعباس پس از ۶ سال از قصاص نفس رهایی یافت

11:56 - 28 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۲۱۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک محکوم از قصاص نفس پس از ۶ سال حبس در بندرعباس خبر داد.

 خبرگزاری میزان – مجتبی قهرمانی از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص نفس با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس در استان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: این محکوم مدتها منتظر اجرای حکم قصاص بود که در نتیجه پیگیری معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس، در پی برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش، خوشبختانه اولیای دم پس از ۶ سال با استناد به عفو و رأفت اسلامی و اغلن رضایت خود را و به این زندانی، حیاتی دوباره بخشیدند.

وی تصریح کرد: این پانزدهمین اعلام رضایت در پرونده‌های قصاص از ابتدای سالجاری است که با همکاری مسئولان قضایی، اداره کل زندان ها و شورای حل اختلاف به ثمر نشسته است.

قهرمانی در ادامه از اقدام خداپسندانه اولیای دم این پرونده که با گذشت و ایثار، رضایت خود را نسبت به محکوم به قصاص اعلام کردند، قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تاکید کرد: در راستای اجرای اولویت‌های ۱۵ گانه مطرح شده توسط ریاست محترم قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱، دستگاه قضایی استان هرمزگان با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی، حل‌وفصل خصومت و اصلاح ذات البین در پرونده‌های قضایی به ویژه پرونده‌های قصاص را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

سومین مرحله مزایده موتورسیکلت‌های توقیفی استان هرمزگان برگزار می‌شود

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *