رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیدار شبانه مسئولان قضایی استان قزوین با بازداشت‌شدگان اغتشاشات/ آزادی 85 درصد از دستگیرشدگان استان

10:32 - 28 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۲۰۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین همراه با معاونان و مدیرکل زندان‌های استان برای پنجمین بار با بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر دیدار و گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری میزان – رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین همراه با معاونان و مدیرکل زندان‌های استان برای پنجمین بار با حضور در زندان مرکزی قزوین با بازداشت شدگان حوادث و اغتشاشات اخیر دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در این دیدار، اظهارکرد: دستگاه قضایی استان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در کوتاهترین زمان وضعیت بازداشت شدگان مربوط به اغتشاشات را تعیین تکلیف کند و رویکرد ما برخورد توام با رافت اسلامی است.

علی شعبانی افزود: البته در خصوص مسببان و عناصر اصلی که در ایجاد ناآرامی ها و اغتشاشات نقش اساسی و حمایتی داشته‌اند و موجب مختل کردن امنیت عمومی با استفاده از هیجانات فریب خوردگان شدند، برخورد جدی و قاطع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه افرادی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده اند و با انواع قرارهای تامین کیفری آزاد می شوند، باید متنبه شده باشند، افزود: زیرا چنانچه مجدداً خطایی از آنها سر بزند قطعاً سخت گیری قانونی نسبت به این افراد 2 چندان خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین نیز در حاشیه این دیدار بیان کرد: بر اساس تدابیر اندیشیده شده تاکنون 85 درصد از دستگیرشدگان اخیر با صدور قرار تامین کیفری متناسب از زندان آزاد شده‌اند و پرونده آنها به قید فوریت و با تعیین قضات ویژه در حال رسیدگی است، تا به منظور صدور احکام قضایی به دادگاه ارسال شود.

حسین رجبی همچنین با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان به صورت مستمر وضعیت بازداشت شدگان را تحت رصد دارد و خانواده ها از این حیث نگران فرزندان خود نباشند، افزود: در همین راستا تاکنون 5 بازدید شبانه توسط مسئولان قضایی استان قزوین در راستای نظارت بر دستورالعمل های مربوط به اقدامات تامینی و تربیتی و رعایت حقوق متهمان تحت نظر و همچنین دیدار چهره به چهره با این افراد صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۹ هزار دیدار مردمی توسط مسئولان قضایی قزوین در سال‌جاری انجام شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *