حضور قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در بیست و سومین اجلاس هیئت مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی در باکو/ تقدیر از سازمان بازرسی به خاطر دیدارهای کاربردی هیئت آمبودزمان ترکیه در سفر به تهران با مسئولان ایران

21:06 - 27 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۱۹۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در بیست و سومین اجلاس هیئت مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی و اجلاس هیئت مدیره انجمن آمبودزمان های کشورهای اسلامی به باکو سفر کرد.

خبرگزاری میزان - احمد رحمانیان در بیست و سومین اجلاس هیئت مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی و اجلاس هیئت مدیره انجمن آمبودزمان های کشورهای اسلامی به باکو سفر کرد که در جریان این سفر سازمان بازرسی کل کشور به عنوان خزانه دار کل انجمن آمبودزمان آسیایی بر اساس دستور جلسه گزارش مالی سال‌های ۲۰۱۹ لغایت ۲۰۲۲ را تایید و به هیات مدیره ارایه کرد و به تصویب اعضا هیأت مدیره رسید.

بررسی و تبادل نظر پیرامون موافقت اعضا با عضویت بیشتر کشورهای آسیایی و‌ گسترش فعالیت اعضا در انجمن آمبودزمان آسیایی برای جذب سایر آمبودزمان های این قاره از دیگر برنامه های این سفر است که پیگیری شد.

در جریان این اجلاس، آمبودزمان جمهوری ترکیه خطاب به اعضاء از سازمان بازرسی کل کشور بابت میزبانی شایسته و برنامه های دقیق و دیدارهای کاربردی قدردانی به عمل آورد و سفر رسمی هیأت آمبودزمان ترکیه به تهران را بسیار ‌‌ مفید و موثر دانست.

همچنین در اجلاس هیئت مدیره انجمن آمبودزمان های کشورهای اسلامی نیز در خصوص ارتقا عملکرد آمبودزمان های کشورهای اسلامی و برنامه های آتی این انجمن نوپا از سوی اعضا موضوعاتی مطرح شد.

در این راستا قائم مقام سازمان بازرسی کل جمهوری اسلامی ایران ، ضمن تشریح عملکرد بازرسی کل کشور و اثربخشی اقدامات ‌‌آن، وجه تمایز و برتری این سازمان در چارچوب قانون نسبت به سایر آمبودزمان ها را از حیث گستردگی موضوعات قابل رسیدگی و داشتن ضمانت قابل اجرای قانونی مورد توجه و تاکید قرار داد.

علاوه بر این پیشنهاد شد با توجه وجه تسمیه این آمبودزمان در بین کشورهای اسلامی به عنوان انجمن آمبودزمان های کشورهای اسلامی با مبانی شریعت دین مبین اسلام در خصوص موضوعات آمبودزمانی، محتوا و موارد مشترک میان کشورهای اسلامی به لحاظ فعالیت های آمبودزمانی استخراج و به مجامع و سایر کشورهای غیر اسلامی معرفی شود.

همچنین مقرر شد به منظور ارتقا آگاهی های اعضا، همچنین استفاده از تجربیات مشترک پیرامون موضوعات آمبودزمانی همانند دوره های برخطی که در دوره همه گیری کرونا از سوی کشورهای عضو هیأت مدیره برگزار شد، دوره های آموزشی از طریق هیئت مدیره برای کشورهای عضو طراحی ‌و تصویب و بصورت مجازی و برخط ارائه شود.

ارتقای سطح تعاملات و همکاری ها و بهره گیری از تجارب اعضا و تنظیم موافقت نامه های دو و چند جانبه بین اعضا برای شفافیت روابط کاری در خصوص فعالیت های آمبودزمانی از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این اجلاس است که مقرر شد با دقت و سرعت بیشتری انجام و بطور کاربردی و عملیاتی ارائه شود.

در این اجلاس ساز و کارهای ارتقای فعالیت ها در زمینه موضوعات قابل طرح و پیگیری جلسات آتی مجمع و ‌موضوعات مالی و تقویت دبیرخانه انجمن و حق عضویت های اعضا و نحوه تعاملات اعضا بحث و بررسی شد.

در حاشیه برگزاری این اجلاس، نشست های دوجانبه با رییس انجمن آمبودزمان آسیایی، رئیس وفاقی محتسب پاکستان، رئیس انجمن آمبودزمان های کشورهای اسلامی، رئیس آمبودزمان جمهوری آذربایجان دیدارهای جداگانه به عمل آمد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *