رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیدار هیئتی از حماس و گروه‎های فلسطینی با بشار اسد

17:28 - 27 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۱۷۵۸
هیئتی از حماس و گروه‎های فلسطینی ضمن سفر به دمشق با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‎وگو کردند.

خبرگزاری میزان - «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه روز چهارشنبه از هیئتی متشکل از تعدادی از سران و نمایندگان نیروها و جناح‌های فلسطینی استقبال کرد.

به گزارش «سانا و المیادین»، در این دیدار نتایج گفت‎وگوهای آشتی که طی چند روز گذشته بین گروه های فلسطینی در الجزایر صورت گرفت و راه های تقویت این آشتی‎ها برای همگامی با تشدید مواجهه مردم  با اشغالگران اسرائیل و جنایات مداوم آن در سرزمین های فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور سوریه اهمیت گفت‎وگوهای الجزایر را ناشی از اتحاد فلسطینی ها دانست و گفت که این وحدت نقطه شروعی به منظور تلاش برای خدمت به آرمان فلسطین است.

وی تاکید کرد: وحدت صفوف فلسطینی‎ها مبنای قدرت آنها در مقابله با اشغالگری و احیای حقوق است و همه تلاش ها برای حذف آرمان فلسطین از وجدان و ذهن نسل های جدید در منطقه عربی به ویژه در فلسطین به نتیجه نرسیده و نخواهد بود و آنچه اکنون در تمام سرزمین‎های فلسطینی رخ می دهد ثابت می کند که نسل های جدید همچنان به راه مقاومت پایبندند.

«اسد»، در بخش دیگری گفت: سوریه با وجود جنگی که در معرض آن قرار دارد، بر اساس اصول و اعتقاد عمیق مردم سوریه به آرمان مقاومت از یک سو و بر اساس منفعت از سوی دیگر، هیچگاه مواضع خود را در حمایت از مقاومت تغییر نداده است.

در همین حال «خلیل الحیه»، عضو دفتر سیاسی حماس و رئیس هیئت این جنبش در دمشق گفت که دیدار با «بشار اسد»، رئیس‌ جمهور سوریه گرم بود و وی عزم خود را برای ارائه همه حمایت‌ها از مردم فلسطین و مقاومت آنها ابراز کرد.

وی اظهار کرد: دیدار با رئیس جمهور سوریه گواه آن است که روحیه مقاومت در حال تجدید است و از اینجا به اشغالگران می‌گوییم که دیدار ما پاسخی به پروژه‌های آنهاست.

این مقام حماس، افزود: حضور خود را در سوریه از سر خواهیم گرفت و با این کار در حمایت از مردم خود و ثبات سوریه همکاری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ما به رئیس جمهور سوریه اطمینان دادیم که حامی سوریه و تمامیت ارضی آن به عنوان یک کشور واحد هستیم و با هرگونه تجاوزی که آن را هدف قرار دهد مخالفیم.

«الحیه»، ادامه داد: حماس با همفکری فرماندهی خود و با اعتقاد و صحت این مسیر و غلبه بر گذشته رابطه خود را با سوریه از سر می‌گیرد.

عضو دفتر سیاسی حماس در بخش دیگری با اشاره به اینکه رابطه با سوریه به محور مقاومت و همه معتقدان به مقاومت نیرو می‌بخشد، تصریح کرد: حماس هر گامی را برای ساختن نهادهای ملی فلسطینی و حفظ پروژه ملی خود تسهیل می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حماس حماس باشر اسد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *