رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چهلمین پرونده قصاص در استان فارس به مصالحه رسید

15:02 - 27 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۱۴۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:با مصالحه یک پرونده قصاص در شهرستان مرودشت، تعداد محکومان رهایی یافته از قصاص در استان فارس به 40 نفر رسید.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی اظهار کرد: با مصالحه یک پرونده قصاص در شهرستان مرودشت، تعداد محکومان رهایی یافته از قصاص در استان فارس به 40 نفر رسید.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این مطلب در تشریح پرونده مصالحه اخیر در مرودشت گفت: فردی که 5 سال پیش در یک درگیری خانوادگی موجب فوت یک نفر شده بود با بخشش و عفو خانواده‌اش، زندگی دوباره یافت.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: با تلاش اعضا شعبه 14 شورای حل اختلاف مرودشت و با گذشت اولیای دم، محکوم به قصاص، از اجرای حکم رهایی یافت.

وی با اشاره به نقش مؤثر شورای حل اختلاف استان در مصالحه، آزادی زندانیان و جلب رضایت از اولیای دم در پرونده‌های قصاص، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 40 فقره پرونده قصاص با موضوعات مختلف با تلاش اعضا و کارکنان مرکز توسعه حل اختلاف و داوری فارس به صلح و سازش منجر شده است.

بیشتر بخوانید:

معاون قضایی دادگستری فارس: اصلاح ذات البین، حفاظت از حقوق عامه و برخورد با ناقضان حقوق عمومی در رأس برنامه‌ها باشد

رئیس کل دادگستری استان فارس ترویج فرهنگ صلح و سازش و گذشت را یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های کلان دستگاه قضایی برشمرد و گفت: تلاش ما در دادگستری فارس اشاعه فرهنگ گذشت و ایثار و لزوم توجه به سازش و صلح در دعاوی است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ شعبه شورای حل اختلاف در فارس فعال است، گفت: در شش ماه اول امسال بیش از 145هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد و تقریباً به همین میزان پرونده با تلاش اعضا و کارکنان مجموعه شوراهای حل اختلاف مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد که در 6 ماه اول امسال و با تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف فارس، 40 پرونده قصاص به صلح و سازش منجر و ختم شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: فارس مصالحه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *