نگاهی به حضور مرتضوی در وزارت کار/ سومین گزینه دولت چگونه توانست اعتماد مجلس را جلب کند؟

14:14 - 27 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۱۳۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
چهار ماه پس از آنکه حجت الله عبدالملکی وزیر رفاه دولت سیزدهم در پی فشارهای وارده از سمت خود استعفا کرد و محمدهادی زاهدی وفا نیز نتوانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند، سومین شخص پیشنهادی رییس جمهور صندلی وزارت کار را از آن خود کرد.

خبرگزاری میزان - پیش از ظهر امروز در جریان رای گیری نمایندگان مجلس برای انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با برنامه های صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی کار، در نهایت وی با کسب ۱۷۶ رای موافق، ۶۴ رای مخالف، ۱۳ رای ممتنع توانست اعتماد نمایندگان مردم در خانه ملت را کسب کند.

وزیر کنونی کار سوابق متعددی در کارنامه خود دارد؛ از رییس ستاد انتخاب کشور و معاون سیاسی وزیر کشور در دولت محمود احمدی نژاد گرفته تا رییس ستادهای استانی سید ابراهیم رییسی در سال 1396 که بیش از هرچیز از مرتضوی فردی قابل اعتماد برای کابینه دولت سیزدهم می سازد.

جدا از این نباید از یاد برد که مرتضوی در سال 1391 با تصمیم اتحادیه اروپا به همراه 17 مقام دیگر ایرانی به لیست تحریم ها پیوست.

مرتضوی در آخرین جایگاه خود پیش از تصدی وزارت کار، سرپرست نهاد ریاست جمهوری و معاون اجرایی رییس جمهور در دولت فعلی بوده است. جایگاهی که به نوعی مهمترین فعالیت آن در یکسال ابتدایی دولت سیزدهم پیاده سازی فرایند سفرهای استانی رییس جمهور و حضور در مناطق مختلف کشور و دیدار با مردم بوده است. نوعی از عملکرد اجرایی در بالاترین سطح دولت که از نکات مثبت فعالیت های دولت در یک سال گذشته بوده است.

صولت مرتضوی همچین سابقه فعالیت در سازمان اموال و املاک آستان قدس رضوی را در کارنامه دارد.

بزرگترین و ثروتمندترین وزارتخانه اقتصادی در کابینه دولت اکنون آزمون سختی را پیش روی مرتضوی قرار داده است. وزارتخانه ای که نهاد بالادستی اموری همچون اشتغال، رفاه، بازنشستگان، فقر و غیره است و همواره زیر ذره بین کارشناسان بوده و تاثیر مستقیم آن بر زندگی میلیون ها ایرانی غیر قابل انکار است.

با اینهمه باید دید وزیر جدید امکان بازگرداندن ثبات و آرامش به این وزارتخانه را خواهد داشت یا خیر؟ چرا که بسیاری از فرایندهای داخلی وزارت کار و همچنین امورات ذینفعان این وزارتخانه در ماه های اخیر به دلیل نبود ثبات در حضور وزیر مذکور با چالش رو به رو شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *