دادستان کل کشور: شخصیت‌های ارشادی، علمی و هدایت گرایانه در عرصه پیشگیری از وقوع جرم تاثیرگذار هستند

12:08 - 27 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۰۹۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان کل کشور گفت: نماینده ولی فقیه و تمامی شخصیت هایی که جنبه علمی، ارشادی و هدایت گرایانه دارند می توانند در عرصه پیشگیری از وقع جرم تاثیر گذار باشند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: یکی از آسیب های جدی و رنج هایی که در دستگاه قضایی می بریم، کثرت ورودی ها است و یکی از بهترین راه های آن این است که از ظرفیت های مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی به دستگاه قضایی استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: نماینده ولی فقیه جایگاه خاصی دارد و همه کسانی که خود را ملتزم و متعهد به ولی فقیه می‌دانند، باید همان التزام و تعهد را نسبت به نماینده ولی فقیه باید داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان کرد: ولی فقیه هسته اصلی انرژی بخش به مجموعه دستگاه ها است و هدایت گری های ایشان بسیار راهگشا است و نمایندگان ولی فقیه نیز در استان ها همین نقش را متناسب با جایگاه استان‌ها بر عهده دارند.

دادستان کل کشور گفت: نماینده ولی فقیه و تمامی شخصیت هایی که جنبه علمی، ارشادی و هدایت گرایانه دارند می‌توانند در عرصه پیشگیری از وقع جرم تاثیر گذار باشند.

دادستان کل کشور ادامه داد: ولی فقیه زمان ما، حقیقتا با آن اندیشه های حکیمانه و با آن دوراندیشی، جامع نگری و تجربیات طولانی خود در بخش های مختلف وی را شخصیتی جامع تبدیل کرده است که حقیقتا در دنیا بی نظیر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: یکی از شاخصه های مهم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که ولی فقیه را به خوبی شناخته بود و ذوب در ولایت بود و این سرمایه بزرگی بود و ایشان نیز در نگاه ولی فقیه جایگاه ویژه ای داشت.

تدابیر بخش‌های قضایی و امنیتی در حوادث اخیر جای تقدیر دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز با اشاره به اینکه حجت الاسلام و المسلمین منتظری، از سرمایه های قضایی کشور هستند، تاکید کرد: استان کرمان، به عنوان بزرگترین استان کشور بخش وسیعی از کویر را داراست و همجواری این استان با استان های مرزی تاثیر جدی در امنیت آن دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به این مطلب که دستگاه قضایی در استان کرمان به بهترین وجه ممکن، مسائل را مدیریت می کنند، عنوان کرد:رئیس کل دادگستری استان کرمان نیرویی مجرب، متخصص و بومی و تیم قضایی استان نیز تیمی تازه نفس و با تجربه هستند که این امر می تواند برای استان کرمان در بخش امنیتی و قضایی راهگشا باشد که تاکنون نیز همین گونه بوده است.

وی گفت: در حوادث اخیر با تدابیر بخش امنیتی و قضایی، استان کرمان از استان های نسبتا آرام بود و شاهد حوادث سخت و خسارت های قابل توجه نبوده ایم و جا دارد از تمامی دست اندرکاران امنیتی و قضایی تشکر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه از دادستان سابق کرمان به عنوان امین سردار سلیمانی و نیرویی انقلابی و ولایی و با تجربه بالا یاد کرد و گفت: برای دادستان جدید کرمان نیز آرزوی موفقیت دارم.

همراهی و همدلی موجود در بین مسئولان اجرایی و قضایی مثال زدنی است

رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار گفت: همراهی و همدلی موجود در بین مسئولان اجرایی و قضایی مثال زدنی است و براساس راهنمایی و ارشاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛ با هم افزایی، همراهی و همفکری مسائل مربوط به استان تمشیت و مدیریت شده و در هیچ بخشی ناهماهنگی و مشکلی وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی تصریح کرد: یکی از ابتکارات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، تشکیل شورای راهبردی استان است که مدیران ارشد استانی در این شورا با مدیریت ایشان به درخواست های مردم رسیدگی شده و سیاست گذاری های لازم انجام می شود.

وی با اشاره به این مطلب نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از تمامی دستگاه های حاکمیتی دراستان پشتیبانی می کنند، اظهار کرد: پشتیبانی های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از دستگاه قضایی استان را به خوبی دیده ایم که موجب می شود با دلگرمی بیشتری به اجرای مسئولیت ها و ماموریت های خود بپردازیم و در مسیر اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه گام برداریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، گفت: ایشان با روحیه انقلابی و ولایی خود منشا خدمات بسیار خوب و موثری در شهر کرمان و در استان کرمان بوده اند و در پیشبرد اهداف قوه قضاییه گام های بلندی برداشته اند که از زحمات ایشان تشکر می کنم.

وی بیان کرد: مهدی بخشی، دادستان جدید کرمان نیز در سمت معاون قضایی، آمار، برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان مشغول به خدمت بوده اند و امیدواریم در سمت جدید نیز موفق باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *