رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری سمنان: سازمان بازرسی در انتظام اجتماعی بازوی توانای قوه‌قضاییه است

10:39 - 27 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۰۶۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: اگر نظام اداری کشور کارکرد درستی داشته باشد بخشی از نارضایتی‌های موجود در جامعه تبدیل به انتظام اجتماعی خواهد شد

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی همزمان با سالروز تأسیس سازمان بازرسی با حضور در بازرسی کل استان سمنان با بازرس کل استان دیدار و از تلاش های بعمل آمده قدردانی داشتند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه سازمان بازرسی در معیّت دستگاه قضایی عهده دار وظیفه مهمی است، افزود: اگر نظام اداری کشور کارکرد درستی داشته باشد بخشی از نارضایتی های موجود در جامعه تبدیل به انتظام اجتماعی خواهد شد. بسیاری از نارضایتی های اجتماعی ناشی از انفعال سازمانها و عدم انجام صحیح وظایف شان است.

وی در ادامه بیان کرد: هدف از تأسیس سازمان بازرسی همچنان که در اساسنامه و قوانین مربوطه ذکر شده برخورد با تخلفات اداری، آسیب‌شناسی و نیز حتی فراتر از آن، چنانچه موضوعی با حُسن جریان امور در سازمان های دولتی منافات داشته، این سازمان مکلف به شناسایی، تذکر و در صورت وجود سو جریان، با پیشنهاد برخورد قانونی به مراجع قضایی به اجرای وظایف قانونی محوله می پردازد.

عبدالهی اظهار کرد: رسیدگی به پرونده های ارسالی از سازمان بازرسی استان به مراجع قضایی از وضعیت مطلوبی در استان برخوردار است و با مجرمین برخورد قانونی انجام، که این امر نشان دهنده اولویت بندی اهداف آن سازمان در جهت حفظ واستحکام امنیت اداری در اجرای مأموریت های محوله است.

رئیس کل دادگستری سمنان افزود: سازمان بازرسی همچنان وظیفه‌ مانع زدایی در اجرای قوانین اداری را عهده دار است که می توان اقدامات این سازمان را موثر در حفظ حاکمیت واستقرار امنیت اداری عنوان و از مجموع فعالیت های انجام شده قدردانی می شود.

بازرس کل استان سمنان در ادامه از حمایت های قانونی رئیس کل دادگستری استان سمنان تشکر و افزود: در استان سمنان سازمان بازرسی از تعامل خوبی با دستگاه قضایی استان برخوردار است و اکثر پرونده هایی که به مراجع قضایی ارسال می شود منجر به محکومیت شده که بیانگر تعامل ،ارتباط وثیق و همدلی در برقراری نظم و امنیت اداری در استان است .

گفتنی است در این دیدار شورای قضایی استان سمنان،رئیس کل دادگستری استان را همراهی کردند.

بیشتر بخوانید:

رسیدگی به مشکلات ۹ پرونده کثیرالشاکی با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *