رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح شناور سازی ساعات کاری کارمندان تمدید می‌شود؟

15:09 - 26 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۹۶۵۴
طرح شناور سازی ساعت کاری کارمندان از ابتدای مهر در راستای کاهش ترافیک تهران اجرا شد، حال با وجود موثر دانستن این طرح از سوی شهردار تهران آیا این طرح ماه آینده نیز تمدید و اجرا می‌شود؟

خبرگزاری میزان _ دانا نوشت: بر اساس اعلام استانداری تهران طرح شناورسازی ۲ ساعته فعالیت ادارات شهر تهران از ابتدای مهر ماه اجرا شد و به منظور کاهش پیک ترافیکی مهرماه مقرر شد شروع کار ادارات و سازمان‌های شهر تهران از ساعت ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور در نظر گرفته شود.

مطابق این مصوبه تغییری در میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق ضوابط و مقررات در محل کار ایجاد نخواهد شد و متناسب با ساعت ورود کارمندان به صورت شناور در محل کار، ساعت پایان کار در همان روز به صورت شناور تعیین می‌شود. ساعت شروع خدمات رسانی بانک‌ها نیز ساعت ۷ صبح و زمان حضور کارمندان در بانک ساعت ۶:۳۰ اعلام شد.

تمدید این طرح برای کاهش ترافیک ضروری است

علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفتگویی درمورد تاثیر طرح شناورسازی کاری کارمندان اظهار داشت: یکی از اقدامات موثر در کاهش و مدیریت ترافیک پایتخت در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی موضوع طرح شناورسازی ساعت ورود کارمندان بین ساعات ۷ تا ۹ صبح بود که این طرح در کاهش بار ترافیک صبحگاهی موثر بوده است.

شهردار تهران در پاسخ به سوال که آیا موافق تمدید این طرح هستید یا خیر نیز گفت: در ابتدا این طرح تنها در مهرماه اجرایی و عملیاتی شد که به نظر می‌رسد می‌توان این طرح را در ماه‌های آینده نیز تمدید کرد.

 طرح شناور سازی ساعات کاری کارمندان نیازمند کار کارشناسی بیشتر دارد

همچنین محسن منصوری استاندار تهران گفت: در سال‌های گذشته مدل‌های مختلفی برای مدیریت ترافیک مهرماه پایتخت همچون تغییر ساعت کاری ادارات، بانک‌ها و مراکز آموزشی اجرا شد اما امسال تلاش داریم طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات را برای اولین بار اجرا کنیم و این طرح اصلا موجب کاهش فعالیت کاری ادارات نمی‌شود.

منصوری معتقد بود: این طرح هنوز نیاز به کار کارشناسی و هماهنگی بیشتر دارد که جزییات پس از تایید نهایی اعلام می‌شود اما آنچه که مسلم است این طرح موجب کاهش فعالیت کاری ادارات نمی‌شود.

منصوری خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و فعالیت زیاد سرویس مدارس باید اقدام جدی درباره زمان فعالیت ادارات و مدارس انجام شود تا بتوانیم از حجم زیاد ترافیک در مهرماه تا حدودی کاسته شود که طبق پیش بینی کارشناسان اگر این طرح شناورسازی اجرا شود حدود ۳۰ درصد صبحگاهی پایتخت کاهش خواهد یافت.

حال این سوال مطرح است که با وجود موثر دانستن این طرح از سوی شهردار تهران آیا ادامه این طرح ماه آینده نیز اجرا می‌شود؟!

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: ترافیک ساعت کاری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *