رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رحیمی: وویوویچ کاریزمای ویژه‌ای دارد/ صعود هندبال ایران از گروهش در قهرمانی جهان دور از دسترس نیست

8:45 - 27 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۹۶۴۰
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
دروازه‌بان تیم ملی هندبال ایران گفت: دلیل اصلی این مدل دعوت از بازیکنان از سوی وویویچ این بود که در سریع‌ترین زمان نقاط ضعف تیم ملی در بازی‌های کشورهای اسلامی را پوشش دهد.

علی رحیمی در گفت‌وگو با میزان، درباره اردوی اخیر تیم ملی هندبال در مسیر آماده‌سازی برای حضوری شایسته در مسابقات قهرمانی جهان، اظهار داشت: پس از بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه اردوی تیم ملی تعطیل بود و بازیکنان درگیر تمرینات در تیم باشگاهی و حضور در لیگ برتر بودند که تاکنون چند هفته از آن رقابت‌ها هم گذشته است. از همین‌رو وویوویچ ۴۰ بازیکن را در دو گروه به مرحله نخست اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان دعوت کرد، اما این دو گروه کنار هم بودند و اینگونه نبود که بازیکنان در کمپ‌های جداگانه حضور داشته باشند. به نظرم دلیل اصلی این مدل دعوت از بازیکنان از سوی وویوویچ این بود که در سریع‌ترین زمان ممکن نقاط ضعف تیم ملی در بازی‌های کشورهای اسلامی را پوشش دهد.

وی افزود: نفراتی که در این اردو حضور داشتند همگی در پست‌های خود جزو بهترین‌های ایران هستند. یک خوبی دیگری که اینگونه دعوت از بازیکنان داشت این بود که حس رقابت زیادی بین بازیکنان دعوت شده به وجود می‌آید، چراکه در چنین شرایطی هیچ کدام از بازیکنان به صورت قطعی از پیش نمی‌دانند که در لیست نهایی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی جهان حضور خواهند داشت یا خیر، زیرا در صورت تزلزل بازیکن آماده دیگری می‌تواند جایش را بگیرد. این نخستین اردوی تیم ملی برای حضور در قهرمانی جهان بود که بسیار با نشاط و با کیفیت برگزار شد و همینجا باید اشاره کنم که تدارکات تیم ملی نسبت به قبل تغییر کرده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

دروازه‌بان تیم ملی هندبال درباره شانس ایران برای صعود از گروه خود در مسابقات قهرمانی جهان، خاطرنشان کرد: به نظرم درخشش در مسابقات قهرمانی جهان با این بازیکنان و کادرفنی دور از دسترس نیست، اما پیش از حضور در این رقابت‌ها باید بتوانیم بازی‌های تدارکاتی خوبی با تیم‌های مطرح جهان داشته باشیم. تا جایی که مطلعم برنامه‌ریزی شده تا تیم ملی در دو سفر خارجی ۲ بازی تدارکاتی داشته باشد یا اینکه ۲ هفته زودتر عازم محل برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان در لهستان شویم و چند دیدار تدارکاتی در این کشور انجام دهیم. نمی‌گویم پتانسیل کسب مدال در قهرمانی جهان را داریم، اما می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی درست از اعتبار هندبال ایران در جهان دفاع کنیم و شایستگی‌های هندبالیست‌های ایرانی را به جهان نشان دهیم.

بازیکن تیم شهید شاملی کازرون، تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در مسابقات قهرمانی جهان بتوانیم تیم ملی شیلی را از پیش رو برداریم و در بازی مرگ و زندگی مقابله تیم ملی مونته‌نگرو به پیروزی برسیم و بتوانیم به جمع ۱۶ تیم برتر جهان برسیم. اسپانیا دیگر هم گروه ماست که واقعاً شرایط متفاوتی دارد و همانگونه که اطلاع دارید این تیم قهرمان جهان و المپیک است، اما مقابل اسپانیا هم از پیش بازنده نخواهیم بود و با تجربه‌ای که از بازی دوستانه قبلی مقابل این تیم داریم امیدواریم نمایش درخشانی برابر قهرمان جهان داشته باشیم.

رحیمی در پایان در مورد کار با وویوویچ، گفت: وویوویچ زمانی که بازیکن بود یکی از ستاره‌های هندبال جهان به شمار می‌رفت و افتخارات زیادی در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. وی فردی بسیار خوش اخلاق است و همانگونه که در زمان تمرینات با بازیکنان رفاقت ویژه‌ای دارد، اما کارش را در زمین با جدیت پیگیری می‌کند. وی سعی دارد نشاط در تمرینات را حفظ کند، اما کاریزمای ویژه‌ای دارد و به خوبی تمرینات را مدیریت می‌کند. وویوویچ یک مربی کاملاً حرفه‌ای است و تمام کارها را سر وقت انجام می‌دهد و در این مدت خیلی چیزها از او یاد گرفته‌ایم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *