عملیات گسترده مزدوران سعودی برای نفوذ به غرب شهر تعز ناکام ماند؛ هلاکت ۷۰ مزدور در حومه منطقه «مقبنه»

9:00 - 06 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۷۹۲۸
تازه‌ترین خبر‌ها از تحولات میدانی جنوب یمن حاکیست، مزدوران سعودی حملات گسترده‌ای را با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف غربی- عربی-صهیونیستی از منطقه «نجیبه» در غرب استان تعز علیه مواضع نیرو‌های یمنی در منطقه «مقبنه» انجام دادند.

عملیات گسترده نیروهای شورشی برای نفوذ به غرب شهر تعز ناکام ماند؛ هلاکت 70 مزدور در حومه منطقه « مقبنه»به گزارش گروه بین‌الملل ، تازه‌ترین خبر‌ها از تحولات میدانی جنوب یمن حاکیست، مزدوران سعودی حملات گسترده‌ای را با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف غربی-عربی-صهیونیستی از منطقه «نجیبه» در غرب استان تعز علیه مواضع نیرو‌های یمنی در منطقه «مقبنه» انجام دادند.

نیرو‌های یمنی مستقر در منطقه (ارتفاع مقبنه) موفق شدند به موقع تحرکات مزدوران سعودی را در این محور رصد کنند و در همان گام نخست با پشتیبانی یگان‌های موشکی و توپخانه ضربات سنگینی را به آنان وارد کردند.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با میزان اعلام کرد: نیرو‌های یمنی با وجود حملات سنگین هوایی جنگنده‌های ائتلاف از مناطق درگیری عقب نشینی نکردند و در نهایت با انهدام چند خودرو نظامی، مزدوران سعودی را در منطقه زمین‌گیر کردند.

این منبع میدانی افزود: بیشترین درگیری‌ها در منطقه «الشعاب» در محور غربی ارتفاع مقبنه اتفاق افتاد و مزدوران سعودی با ترک اجساد هم‌قطاری‌های خود به سمت منطقه نجیبه متواری شدند.

منطقه «مقبنه» در مسیر اصلی و منتهی به «پایگاه خالدبن ولید-حیس» در جنوب استان الحدیده قرار دارد و مزدوران سعودی تلاش می‌کنند با اشغال این منطقه، راه را برای لشکرکشی به بخش‌های شمالی استان تعز و جنوب استان الحدیده باز کنند؛ درصورت اشغال منطقه «مقبنه»، مزدوران سعودی به دروازه غربی شهر تعز خواهند رسید.

به گزارش میزان، در جریان درگیری‌های سنگین چند ساعته در این محور حدود ۷۰ تن از مزدوران سعودی به هلاکت رسیدند و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند؛ نام «عبدالحمید المطرفی»، فرمانده گردان چهارم تیپ دوم در لیست کشته شدگان دیده می‌شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *