تاثیر کرونا بر روند گسترش فقر در جهان

8:52 - 26 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۸۹۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فقر در جهان در حال حاضر به طور هشدارآمیزی در حال افزایش است.

خبرگزاری میزان – کرونا تأثیر عمیقی بر سلامت و رفاه در سراسر جهان داشته است و این آمار همچنان روندی رو به رشد دارند.

در سال 2020 تعداد افراد فقیر در جهان با افزایشی 70 میلیون نفری مواجه شد این در حالی است که این رقم برای سال 2021 حدود 43 میلیون نفر بوده است.

در سال 2022، اگر همه خانوارها یک رشد درآمدی برابر با رشد حساب‌های ملی داشته باشند، انتظار می‌رود 667 میلیون نفر در فقر شدید زندگی کنند؛ این رقم معادل 70 میلیون نفر بیشتر از آن چیزی است که برای سال 2022 قبل از همه‌گیری کرونا پیش‌بینی شده بود.

به گزارش «lboro.ac»، اما فقر در جهان بیشترین تاثیر را بر کودکان دارد؛ آمار منتشر شده توسط ائتلاف پایان فقر کودک نشان می‌دهد که ده‌ها میلیون کودک در سال گذشته در فقر زندگی می‌کردند.

سطح فقر کودکان در دهه گذشته به طرز نگران کننده‌ای بالا باقی مانده است؛ تنها سالی که سطح فقر کودکان بیش از یک درصد از سال 2010 کاهش یافت، سال 2020 بود.

بر اساس برآوردهای بانک جهانی، کرونا در سال 2020، 97 میلیون نفر دیگر را به فقر شدید کشاند؛ بانک جهانی تاکید می‌کند که «هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که در مورد تأثیر آن بر فقر جهانی نمی‌دانیم.»

بر اساس گزارش بانک جهانی، حدود 9.2 درصد از جمعیت جهان یا 689 میلیون نفر در فقر شدید زندگی می‌کنند.

کودکانی که در فقر زندگی می‌کنند اغلب به آموزش با کیفیت دسترسی ندارند؛ گاهی اوقات به این دلیل است که مدارس با کیفیت کافی وجود ندارد، والدین آنها قادر به پرداخت هزینه‌های مدرسه نیستند، یا به این دلیل که خانواده‌های فقیر به فرزندان خود برای کار نیاز دارند.

بدون آموزش با کیفیت، کودکان در شرایطی رشد می‌کنند که قادر به تأمین مخارج فرزندان خود نیستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *