تمامی کارگران شرکت آذرآب تبرئه شدند

13:45 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۸۰۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در بررسی پرونده آذرآب، ۴ نفر از کارگران این شرکت در مرجع بدوی تبرئه شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در گفت و گو با میزان درباره آخرین وضعیت پرونده کارگران شرکت آذرآب اظهار کرد: کارگران شرکت آذرآب که در دادگاه بدوی به جزای نقدی تعلیقی محکوم شده بودند با نگاه همراه با رأفت اسلامی و در جهت تحقق سیاست‌های دستگاه قضا مبنی بر حمایت همه جانبه از کار و کارگر و با بررسی و مداقه و بهره مندی از ارفاقات قانونی در دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی از محکومیت‌های مذکور تبرئه شدند.

وی افزود: ماه‌های گذشته مسائل و مشکلاتی در پی درخواست‌های صنفی در کارخانه آذرآب رخ داد که موجب شد برخی کارگران در تجمعات قدرت تحمل خود را از دست داده و دست به اقدامی بزنند که مناسب حال آن‌ها نبود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: پیرو بی‌نظمی‌های پیش آمده در شرکت آذرآب، پرونده‌ای در دستگاه قضایی برای ۲۳ نفر از کارگران آذرآب تشکیل شد. دستگاه قضایی سعی کرد نگاهی همراه با رافت به این پرونده‌ها داشته باشد.

وی گفت: در بررسی پرونده، ۴ نفر از کارگران این شرکت در مرجع بدوی تبرئه شدند و برای سایر متهمان محکومیت تعلیقی و تخفیفی صادر شد. بدین صورت که اگر تا یک سال مرتکب خطای جدیدی نشوند از سوابق کیفری آنان حذف شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به صدور رای بدوی دستگاه قضا برای کارگران آذرآب و با تأکید بر استقلال قضات دادگستری استان در اتخاذ تصمیم، گفت: سایر کارگرانی که در دادگاه بدوی محکوم شده بودند، طی انجام تشریفات قانونی در دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی از محکومیت تعلیقی، تبرئه شدند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه تامین امنیت کار تولید و اشتغال و احیای کارخانه‌ها شهر اراک از اولویت‌های دستگاه قضایی است، ادامه داد: تامین امنیت و آرامش و انضباط کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی از ضروریات است که دستگاه قضایی موظف است نسبت به تامین آن اقدام و با برهم زنندگان آن برخورد قضایی کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *