۵۳ هکتار از اراضی ملی جزیره قشم آزادسازی شد

11:02 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۷۷۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف بیش از ۵۳ هکتار از اراضی ملی جزیره قشم استان به ارزش بیش از یک هزار و ۷۲ میلیارد ریال خبر داد.

خبرگزاری میزان - مجتبی قهرمانی با اعلام خبر رفع تصرف و آزاد سازی 4 قطعه از اراضی ملی به مساحت بیش از ۵۳ هکتار در جزیره قشم، اظهار کرد: این رفع تصرفات به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با هدف احقاق حقوق مردم و مقابله با زمین‌خواری انجام شده است.

وی در ادامه افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز موجود در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منطقه آزاد قشم و مأموران نیروی انتظامی تخریب شده است.

قهرمانی تسریع کرد: این ساخت و سازهای غیرقانونی شامل «دیوارچینی، پی سنگی، سد و بند خاکی» بود که در شهر «رمکان، روستاهای دفاری، کابلی، گامبرون و محدوده ژئوپارک» قشم قرار داشت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: ارزش تقریبی این اراضی، افزون بر یک هزار و ۷۲ میلیارد ریال است که پس از رفع تصرف، به بیت المال اعاده شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه است، اضافه کرد: بر اساس اهداف و اولویت‌های دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، با هرگونه زیاده خواهی و تخلف در این خصوص، قاطعانه برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

۳ قطعه از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم رفع تصرف شد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *