اعتراف لندن به تداوم نژادپرستی و فساد در پلیس انگلیس

10:18 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۷۵۱۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رئیس پلیس انگلیس می‌گوید که شکست‌های متوالی سبب ادامه حضور و فعالیت صدها افسر فاسد در این نهاد شده است.

خبرگزاری میزان – «تلگراف»، گزارش داد که بررسی اخیرا انجام شده توسط کمیسر جدید پلیس انگلیس نشان می‌دهد که صدها افسر فاسد و نژادپرست در این نهاد همچنان مشغول به کار هستند.

براساس این گزارش موقت که خشونت علیه زنان و نژادپرستی سیستماتیک در نهاد پلیس انگلیس را نشان می‌دهد، پلیس به افسران مظنون به جرایم جنایی جدی از جمله تجاوز جنسی و خشونت خانگی اجازه داده است که از عدالت فرار کنند.

در یک نمونه، افسری با 11 اتهام از جمله تجاوز جنسی، آزار و اذیت و خشونت خانگی مواجه بوده، همچنان مشغول کار در پلیس است.

در عین حال، گزارش مذکور نشان می‌دهد که حتی افسران پلیس قربانی آزار و اذیت، نژادپرستی و خشونت همکارانشان به دلیل ناامیدی از رسیدگی به پرونده‌هایشان، تمایلی به شکایت ندارند.

یک نظرسنجی در سال 2021 نشان داد که بین 22 تا 47 درصد افسران زن پلیس انگلیس تبعیض جنسیتی و نژادپرستی را تجربه کرده اند.

 کمیسر جدید پلیس انگلیس ضمن هولناک و شرم آور خواندن یافته‌های این بررسی گفت: همچنان صدها افسر در پلیس وجود دارند که باید اخراج شوند؛ کارکنان زن و اقلیت‌های قومی تجاربی دارند که تاسف برانگیز است.

وی همچنین اظهار کرد: پلیس انگلیس در مواجهه با تخلفات در رده‌های مختلف ضعیف عمل کرده است؛ افسران سیاهپوست 81 درصد بیشتر از همتایان سفیدپوست خود با اقدام‌های انضباطی مواجه می‌شوند؛ افسران از اقلیت‌های قومی 120 درصد بیشتر از همتایان سفیدپوست خود در معرض اخراج قرار دارند.

کمیسر جدید پلیس انگلیس در ادامه گفت: 20 سال پس از گزارش «مکفرسون»، نابرابری نژادی آشکار و سوگیری سراسری سیستمی همچنان در پلیس وجود دارد.

«صادق خان»، شهردار «لندن»، کمیسر پیشین پلیس انگلیس را به دلیل ناکامی در مبارزه با نژادپرستی و فساد در این نهاد از کار برکنار کرد.

گزارش اصلی در مورد وضعیت پلیس انگلیس سال آینده ارائه می‌شود و انتظار می‌رود گزارش بعدی یافته‌های هولناک تری را منتشر و رسوایی‌های بزرگ تری را اعلام کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *