کتاب «برای مدیران»؛ برگرفته از ابعاد مختلف مدیریت در کلام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی

10:00 - 01 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۷۷۴۹۰
چاپ بیست و دوم کتاب «برای مدیران» مجموعه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مدیران از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

خبرگزاری میزان - کتاب «برای مدیران» برگرفته از گفتارها و گزیده‌های کلام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در مقوله‌های مختلف مدیریت است و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات سروش را به خود اختصاص داده است.

در این اثر ویژگی‌های مدیران و آنچه آن‌ها برای ادای درست تکالیف مدیریتی خود در تحقق دولت اسلامی باید بدانند، با استخراج از کلام شیوای رهبری و مواضع روشن ایشان در این زمینه، آمده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از بدو رهبری تاکنون نصایح، توصیه‌ها و بعضاً تعریف‌ها و یا هشدارهایی نسبت به مدیران مختلف کشور داشته‌اند که در شرایط زمانی مختلف منجر به اصلاح رفتار مدیران شده است.

این اثر گرانقدر در 9 فصل به نگارش درآمده است؛

فصل اول با عنوان مدیران؛ اهمیت و جایگاه در نظام اسلامی، تأثیر مدیران در سرنوشت جامعه و اهمیت آن را در نظام اسلامی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

فصل دوم با نام مدیران؛ معنویت، هشدارهایی را برای این نهاد اجتماعی بازگو می‌کند تا به واسطه آن بتواند در مسیر درست و اسلامی قدم بردارد و فصل سوم اخلاقیات یک مدیر موفق و مورد تأیید اسلام را معرفی می‌کند.

در فصل چهارم با عنوان گزینش همکاران؛ مقام معظم رهبری شیوه‌های انتخاب همکاران کارشناس و خصوصیت‌هایی که باید همکاران یک ارگان داشته باشند را برمی‌شمارند و در این بین بر عنصر تقوا و تعهد و اخلاص تاکید ویژه‌ای دارند.

عملکرد و رفتار

 نظارت بر زیرمجموعه، عنوان فصل پنجم این کتاب است که در آن به مدیران هر سازمان تأکید می‌شود که سلسله مراتب خود را به دقت زیر نظر داشته باشند و عملکرد و رفتار آنان را زیر ذربین قرار دهند تا شاهد پیشرفت‌های بیشتر آن سازمان باشیم.

فصل ششم با عنوان مدیران انقلابی، بازگوکننده مدیرانی است که باید به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و اصول قانون اساسی اعتقاد داشته و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند و فصل هفتم وظایف و ویژگی‌های یک مدیر موفق را نشان می‌دهد.

مسیری برای کامیابی

فصل هشتم به آسیب‌شناسی موانع موجود بر سر راه مدیران هر کشور می‌پردازد و در فصل آخر نامه امام علی(ع) به مالک اشتر به عنوان یک الگوی برجسته برای مدیران تدوین شده تا با استناد به آن بتوانند بهترین مسیر را برای کامیابی بیشتر انتخاب کنند.

چاپ بیست و دوم این کتاب در 166 صفحۀ رقعی، شمارگان 1.000 نسخه و با قیمت 70.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

برای دریافت این کتاب با شمارۀ 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *