رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استورجن: بدنبال یک اسکاتلند مستقل بمنظور پیوستن مجدد به اتحادیه اروپا هستیم

18:54 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۷۲۱۵
دولت اسکاتلند در سندی وعده درخواست مجدد این کشور برای بازپیوستن به اتحادیه اروپا و بازطراحی بازار انرژی را در صورت کسب استقلال از انگلیس داده است.

خبرگزاری میزان – طبق گزارش پایگاه شبکه بی.بی.سی ، دولت اسکاتلند در یک سند با موضوع چشم‌اندازهای اقتصادی جدید، وعده درخواست مجدد این کشور برای بازپیوستن به اتحادیه اروپا و بازطراحی بازار انرژی را در صورت کسب استقلال از انگلیس داده است.

طبق این سند اقتصادی جدید، یک اسکاتلند مستقل بمنظور پیوستن مجدد به اتحادیه اروپا و طراحی مجدد بازار انرژی درخواست خواهد داد.

این سند همچنین برنامه‌هایی پیشنهادی را برای موضوعات کلیدی مانند واحد پول و مساله مرزها مطرح کرده است و از سوی دیگر یک سیاست مهاجرتی با هدف تقویت جمعیت نیروی کار ترسیم شده است.

از سوی دیگر وزیر اول اسکاتلند تاکید کرده است که، این کشور دیگر "نمی‌تواند زندگی کردن تحت کنترل وستمینستر (پارلمان انگلیس)‌ را بپذیرد."

استورجن در آن زمان مدعی شده بود که، روشن است مردم اسکاتلند آینده خود را در چارچوب اتحادیه اروپا در نظر می‌گیرند.

وی پیش از انتشار سند چشم انداز های جدید اقتصادی اسکاتلند اظهار کرده بود که،: مساله درباره این نیست که بین تغییر و حفظ وضعیت موجود بحث کنیم. وضعیت موجودی دیگری در کار نیست و اسکاتلند دیگر نمی‌تواند زندگی تحت کنترل وستمینستر را بیشتر از این بپذیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *