رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صادقی: هندبال ایران می‌تواند در قهرمانی جهان شگفتی‌ساز باشد/ ۳ بازی تدارکاتی در دستور کار تیم ملی است

8:45 - 25 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۷۲۰۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کارشناس هندبال ایران گفت: صعود از گروه در قهرمانی جهان دور از دسترس نیست و بازیکنان ایران پتانسیل حضور در جمع ۱۶ تیم برتر جهان را دارند.

حمید صادقی در گفت‌وگو با میزان، درباره اردوی تیم ملی هندبال که با حضور ۴۰ بازیکن برگزار شد، اظهار داشت: این مرحله از اردو جهت شناخت بیشتر کادرفنی و سرمربی تیم ملی از بازیکنان دعوت شده که ۴۰ نفر بودند و همچنین رسیدن به آمادگی نسبی و هماهنگی مطلوب برای اردوی آینده برگزار شد. تمرینات در این مرحله از اردو در دو گروه ۲۰ نفره و در مجموع با حضور ۴۰ بازیکن پیگیری شد و در مجموع اردوی باکیفیتی داشتیم. خوشبختانه ۲ بازی درون اردویی فشرده و پایاپای زیر نظر وویویچ انجام شد و همانگونه که سرمربی تیم ملی تاکید داشت این دو دیدار درون اردویی در شناخت نقاط ضعف و قوت بسیار موثر بود و حتی چند بازیکن جوان نیز نظر وویویچ را جلب کردند تا در اردوهای بعدی هم باشند.

وی در مورد برگزاری اردوی تیم ملی آن هم با حضور ۴۰ بازیکن، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی برای برپایی اردو و دعوت از بازیکنان پیش از قهرمانی جهان در اختیار داریم و از سوی دیگر چون کادرفنی تاکید داشت که همه بازیکنان در یک اردو کنار هم باشند، چنین تصمیم گرفته شد. این اقدام وویویچ ارزشمند بود زیرا اعتقاد داشت برای داشتن تیم ملی قدرتمند نباید هیچ بازیکن باکیفیتی از قلم بیفتد.

عضو کادرفنی تیم ملی هندبال در واکنش به شانس صعود ایران از گروه خود در قهرمانی جهان، گفت: به نظرم اگر بازیکنان بتوانند تمام دستورات تاکتیکی و هر آنچه که وی در تمرینات و اردوها انتقال می‌دهد را در زمین اجرا کنند و البته با برگزاری بازی‌های تدارکاتی خوب می‌توانیم در مسابقات قهرمانی جهان شگفتی‌ساز باشیم. هندبال ایران در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و به نظرم صعود از گروه در قهرمانی جهان دور از دسترس نیست و بازیکنان ایران پتانسیل حضور در جمع ۱۶ تیم برتر جهان را دارند.

وی درخصوص لیگ برتر هندبال، تصریح کرد: تیم سپاهان اصفهان با توجه به اینکه برای فصل جاری برنامه ویژه‌ای داشت، تمریناتش را خیلی زودتر و با جذب بیشتر بازیکنان ملی‌پوش از ۳ ماه پیش آغاز کرد و به نظرم آماده‌ترین تیم لیگ است، اما بقیه تیم‌ها کمی دیر تمرینات‌شان را شروع کردند. هر چند معتقدم امسال لیگ خوبی به خاطر برگزاری مسابقات قهرمانی جهان و انگیزه بازیکنان برای پوشیدن پیراهن تیم‌ ملی خواهیم داشت، اما قطعا هماهنگی تیم‌ها چند هفته زمان می‌برد.

صادقی در پایان درباره امکانات تیم‌ ملی هندبال در مسیر تدارک برای حضور در قهرمانی جهان، گفت: با توجه به تعداد بالای اعزام‌ها و بودجه‌ای که در اختیار فدراسیون هندبال قرار دارد، به نظرم پاکدل اجازه نداده تا کمبودی حس شود. پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۳ بازی تدارکاتی برای تیم ملی در نظر گرفته شده و قرار است ملی‌پوشان دو هفته زودتر راهی محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در لهستان شوند تا در آنجا هم بازی تدارکاتی داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *