خواستگار پیشین عامل هتک حرمت در فضای مجازی

9:56 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۶۲۴۱
رئیس پلیس فتا غرب تهران گفت: فرد ناشناسی که عامل هتک حرمت شهروند ملاردی در فضای مجازی بود دستگیر شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا، سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در اینستاگرام اقدام به تهدید، توهین و انتشار تصاویر شخصی بنده کرده است موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان این پلیس پس از ثبت اظهارات شاکیه، اقدامات اولیه را آغاز نمودند و در بررسي‌های به عمل آمده مشخص شد پیج مذکور جعلی و هدف از اینگونه اعمال تخریب وجه شاکی در بین دوستان و آشنایان بوده است.  

این مقام مسئول ادامه داد: پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته پلیس فتا شهرستان ملارد؛ متهم که خواستگار پیشین شاکیه بوده شناسایی و به پلیس احضار شد که ابتداً  منکر ایجاد صفحه جعلی شده امَا در  نهایت طی مواجهه با ادله موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار ندامت نمود.

وی ادامه داد: متهم دستگیر شده اظهار داشته سالها قبل خواستگار شاکیه بوده و به دلیل اینکه مشکلاتی روحی در زندگی داشته، شاکیه از پذیرش ایشان امتناع نمودند و این موضوع باعث جرقه ایی در ذهن ایشان نسبت به انتقام جویی و تخریب شخصیت شاکیه گردیده است.

این مقام مسئول به مردم هشدار داد: با توجه به اینکه بیشترین قربانیان پرونده های غیر اخلاقی را بانوان محترم تشکیل می دهند بنابراین از خانواده ها و بانوان محترم می خواهیم با حفظ حریم خصوصی و همچنین عدم اعتماد به افراد؛ از گرفتن و نگهداری تصاویر خصوصی و خلاف ارزشهای یک زن مسلمان در تلفن های همراه و ارسال این تصاویر تحت هر عنوان حتی برای نزدیکان و دوستان مورد اطمینان در شبکه های اجتماعی پر هیز نمایند تا بعدها مورد سوء استفاده افراد شیطان صفت قرار نگیرند.

سرهنگ موسوی به شهروندان توصیه نمود: هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *