امیرعبداللهیان: تداوم حضور مسلحانه تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق را تحمل نمی‎کنیم

9:01 - 24 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۶۰۵۸
وزیر امور خارجه می‌گوید که در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت عراق بر مقابله با حضور مسلحانه تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق تاکید کرده است.

خبرگزاری میزان – «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه گزارشی از دیدار روز گذشته با دبیر شورای عالی امنیت ملی عراق و هیئت عالی‌رتبه امنیتی همراه ارائه کرد.

وی نوشت: روز گذشته با دبیر شورای عالی امنیت عراق که در راس یک هیئت امنيتی عالی‌رتبه در تهران به ‌سر می‌برد دیدار کردم.

 در این دیدار با تاکید بر مناسبات رو به گسترش تهران و بغداد در تمامی زمینه‌ها بر همکاری دو کشور در زمینه امنیتی از جمله لزوم برخورد با تروریست‌های مسلح از مبداء اقليم كردستان عراق تاکید کردم.

همچنین با تاکید بر این که مناسبات دو‌ کشور راهبردی و‌ ممتاز است و ما امنیت عراق را امنیت ایران می‌دانیم، به قاسم اعرجی صراحتا گفتم با توجه به مناسبات حسنه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، ما انتظار نداریم که خاک اقلیم کردستان عراق محلی برای اقدامات تروریستی و تهدیدی علیه ایران باشد.

از وی خواستم مسئولیت کامل بغداد و اقلیم کردستان عراق نسبت به برخورد با گروه‌های تروریستی و آپارتاید از مبداء اقليم كردستان عراق را بپذیرند.

به وی گفتم ما همواره خواهان عراق آباد، آزاد و مستقل بوده‌ایم و جز خیر برای دولت و ملت عراق نمی‌خواهیم اما تداوم حضور مسلحانه تروریست‌ها در اقلیم کردستان و تحرکات آنان علیه امنیت ایران را تحمل نخواهیم کرد.

اعرجی در ‌پاسخ گفت قانون اساسی عراق اجازه فعالیت به افراد و جریاناتی را که مخل تهدید همسایگان باشد، نمی‌دهد و اطمینان داد هرگونه اقدام ضد‌امنیتی علیه ایران با اقدام دولت مرکزی و اقلیم مواجه خواهد شد و عراق امنیت ایران را امنیت خود می‌داند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *