تشکیل هیئت بازدید و ارزیابی ستاد محاکم استان تهران/ تعداد پرونده وارده به اجرای احکام مدنی به ۱۰۷ فقره رسیده است

15:06 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۵۵۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: هیئت بازدید و ارزیابی ستاد محاکم به صورت هفتگی و مستمر با حضور در مجتمع‌های قضایی نحوه ارائه خدمات، تدارکات، پشتیبانی را بررسی می‌کند.

یحیی جعفری در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی اعم از قضایی، اداری و موانع ارتقای پست همکاران اداری، از معضلات محاکم تهران است، اظهار کرد: با توجه به تعداد شعب بلاتصدی، حجم پرونده‌های وارده و ضرورت‌ افزایش شعبه، لازم است در تخصیص نیرو به محاکم همت و تسریع شود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با اشاره به آمار عملکرد شعب اظهار کرد: در شعب حقوقی بدون در نظر گرفتن شعب بلاتصدی و تخصصی، میانگین وارده در حال حاضر ۱۸۵ شعبه است که در مدت مشابه سال قبل ۱۸۰ شعبه بوده است.

جعفری خاطرنشان کرد: تعداد شعب کیفری نیز از ۱۵۲ به  ۱۳۷ مورد  رسیده است. به همین دلیل چند شعبه را غیرفعال کردیم. تعداد شعب خانواده نیز ۱۸۳ شعبه بوده که امسال به ۱۹۴ شعبه افزایش‌ یافته است.

بیشتر بخوانید:

سومین جلسه شورای معاونان دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران برگزار شد

او با بیان اینکه وارده اجرای احکام مدنی افزایش داشته است، گفت: وارده اجرای احکام مدنی از ۷۸ فقره به ۱۰۷ فقره رسیده است. میانگین پرونده مختومه هر شعبه حقوقی در سال گذشته ۱۷۷ فقره بوده که در مدت مشابه امسال به ۱۸۱ فقره رسیده است.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران عنوان کرد: تعداد پرونده‌های وارده به دادگاه‌های کیفری دو حدود ۱۵۰ فقره بوده که به ۱۳۸ فقره کاهش یافته است. تعداد پرونده‌های خانواده از ۱۷۸ به ۱۹۵ فقره و پرونده‌های اجرای احکام از ۸۰ به ۱۰۷ فقره افزایش یافته است.

او به تشکیل هیئت بازدید و ارزیابی ستاد محاکم، متشکل از سرپرستان مجتمع‌های قضایی، مدیران و کارشناسان مجرب اشاره کرد و گفت: این هیئت تخصصی به صورت هفتگی و مستمر در مجتمع‌های قضایی حضور پیدا کرده و طبق دستورالعمل مربوطه با سازوکار مشخص با رصد میدانی همه مسائل اعم از عملکرد کمی و کیفی شعب (قضایی، اداری، شکلی، بایگانی)، خدمات، تدارکات، پشتیبانی را بررسی و نتیجه و گزارش نهایی را به مراجع نظارتی، حفاظتی و مدیریتی ارسال می‌کند.

جعفری گفت: خروجی این بازدیدها نیز به مجتمع‌ها منعکس می‌شود. انتظار می‌رود سرپرستان و مدیران مجتمع‌های قضایی این نکات را جدی گرفته و در رفع آن‌ها همت مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *