رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای: خدمات سازمان انرژی اتمی از طریق درگاه دولت الکترونیک انجام می‌شود

13:33 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۵۴۰۵
رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور از ارائه تمامی خدمات از طریق درگاه دولت الکترونیک خبر داد.

خبرگزاری میزان - «محمدرضا کاردان»، رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور ضمن اشاره به آخرین اقدامات انجام‌شده در سازمان انرژی اتمی برای ارائه خدمات الکترونیک به مراجعه کنندگان به این سازمان، گفت: تنها مجموعه در این سازمان که براساس قانون حفاظت در برابر اشعه برای برخی فعالیت‌های قید شده در قانون، پروانه و مجوز صادر می‌کند، مرکز نظام ایمنی هسته‌ای است و تمامی این موارد به صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور با  تاکید بر اینکه تمام مراکزی که در کشور با پرتوها سروکار دارند باید از مرکز مجوز داشته باشند، اظهار کرد: بر این اساس، سامانه «سیناپ» جهت ارائه خدمات از آبان سال گذشته در اختیار مراجعه کنندگان به سازمان قرار گرفت و در این سیستم به صورت یکپارچه نظارت و ارزیابی درخواست‌ها صورت می‌پذیرد.

«کاردان» ادامه داد: در سامانه «سیناپ» تمامی فعالیت‌ها به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد و تمام مدارک به شکل الکترونیک بارگذاری می‌شود.

رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای تصریح کرد: با استفاده از این سامانه نیازی به حضور فیزیکی نیست و تمامی درخواست‌ها پس از بارگذاری مدارک براساس ضوابط بررسی و نتیجه اعلام می‌شود.

«کاردان» با بیان اینکه بیش از 100 فعالیت و سرویس در سامانه «سیناپ» ارائه می‌شود، درخصوص مدت زمان بررسی درخواست‌ها از بدو بارگذاری مدارک تا انتهای کار، گفت: زمان بررسی درخواست‌ها به نوع فرآیند و اینکه مدارک کامل ارائه شود، بستگی دارد.

وی افزود: بر اساس استاندارد خدماتی که وجود دارد اگر مدارک کامل باشد به‌جز پرونده هایی که باید در چند مرحله کار آن‌ها انجام بگیرد، حداکثر زمان بررسی و صدور مجوز تا 10 روز است؛ در این سیستم فرآیند بررسی درخواست متقاضی بعد از شناسایی نوع خدمت و بارگذاری کامل مدارک توسط کارشناسان انجام می‌گیرد که مطابق یک چک لیست درخواست را بررسی و نتیجه آن را اعلام خواهند کرد.

رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ادامه داد: نکته مهم در سامانه «سیناپ» ایجاد یک کارتابل شخصی برای هر مراجعه کننده است؛ به این طریق تمامی درخواست‌ها و فرایندها برای هر مراجعه کننده درکارتابل او وجود داشته که می‌تواند هر زمانی به آن دسترسی داشته و پیگیر آخرین وضعیت پرونده‌اش باشد.

معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به این‌که عملکرد سامانه سیناپ مورد توجه مدیران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و حتی کشورهای اروپایی هم قرار گرفته است، گفت: هم اکنون از زمان راه‌اندازی این سامانه از آبان ماه 1400 بیش از 10 هزار مرکز از خدمات ما استفاده کرده‌اند که بدون شک با توجه به اضافه شدن مراکز این تعداد رو به افزایش خواهد بود.

وی در ادامه درخصوص اتصال سازمان انرژی اتمی در ارائه خدمات به درگاه ملی مجوزهای کشور و همچنین پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بیان کرد: در درگاه ملی مجوزها که برای شروع کسب و کارها است و زیر نظر وزارت امور اقتصاد و دارایی است، تاکنون 45 خدمت که برای آغاز کسب و کار  نیاز به مجوز دارد، شناسایی و از طریق این درگاه قابل دسترسی است.

«کاردان» با بیان اینکه با اتصال به این درگاه دیگر مراجعه کنندگان نیازی به ارائه درخواست به دستگاه اجرایی مدنظر را ندارند و در خواست شروع کسب و کار تنها از طریق این سامانه خواهد بود، ادامه داد: برای اتصال به درگاه ملی مجوزها و همچنین اتصال سازمان به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، یک کار پرزحمت را پیش رو داشتیم که نیاز به ایجاد زیرساخت‌های لازم بود.

وی در بخش دیگری گفت: خوشبختانه همه زیرساخت ها فراهم شد و سازمان انرژی اتمی هم از طریق درگاه ملی مجوزها و هم پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خدمات خود را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *