حل مشکلات یک شرکت تولیدی با بیش از 100 نیروی کار با کمک دادگستری آذربایجان غربی ظرف مدت 10 روز

13:21 - 27 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۵۳۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حمایت قضایی دادگستری استان آذربایجان غربی از شرکت یکتا چوب سبزاندیشان این استان موجب اشتغال بیش از 100 نفر در این شرکت شد.

خبرگزاری میزان - قوه قضاییه در سالی که به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده، به عنوان یکی از ارکان نظام با قدرت و جدیت در تلاش است تا با حل مشکلات بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای و تسهیلاتی واحدهای تولیدی وصنعتی راکد، به بازگشت این واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل کمک کند.

احیای واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل، می تواند اقدامی مفید و راهگشا برای خنثی سازی و بی اثر سازی تحریم ها و ایجاد اشتغال برای جوانان باشد که این مهم در دوران تحول و تعالی قوه قضاییه در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه در تاریخ ۲۱ شهریور ماه با بیان اینکه دستگاه قضایی مصمم به حمایت از تولید داخلی است، گفت: قوه قضاییه در سال‌های گذشته به حمایت از تولید و کمک به دولت از این طریق، پرداخته است اما درصدد است این حمایت و کمک را بیشتر، منسجم‌تر و هدفمندتر دنبال کند.

رئیس قوه قضاییه بر همین اساس به همه بخش‌ها و سازمان‌های قضایی مأموریت داد در راستای حمایت از تولید داخل، جهش تولید، رفع موانع کسب‌وکار، اشتغالزایی، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی اقدامات مقتضی و لازم را ترتیب دهند.

رئیس دستگاه قضایی در همین راستا گفت: اگر بنگاه تولیدی و صنعتی دارای مشکل حقوقی و قضایی است، مسئولان قضایی ذیربط باید به‌ گونه‌ای تدبیر کنند که رسیدگی به مسائل حقوقی و قضایی واحد و بنگاه مزبور، خللی در فرایند تولید و اشتغال آن ایجاد نکند.

استان آذربایجان غربی یکی از قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود. از این رو  احیای کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی  در سطح این استان مورد تاکید دادگستری این استان بوده است.

 از این رو جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی به صورت مستمر در دادگستری استان آذربایجان غربی برگزار می شود و پیرو جلسه این کمیته در تاریخ  1041.06.14 احیای 4 واحدی تولیدی مشکل دار مدنظر قرار گرفت.

در این جلسه مشکلات شرکت یکتا چوب سبزاندیشان با بررسی و مقرر شد برای رفع مشکل سوله مازاد این شرکت، ظرف یک ماه اقدامات لازم انجام و تسهیلات درخواستی این شرکت هم مشروط به اخذ پروانه بهره برداری باشد.

پرویز قامتی، مدیر عامل «شرکت یکتا چوب سبزاندیشان»، درباره رفع مشکلات صورت گرفته این شرکت از سوی دستگاه قضایی استان به خبرنگار میزان گفت: متاسفانه این شرکت طی چهارسال گذشته موفق به اخذ پروانه بهره برداری از محصول خود نشده بود.

وی با اشاره به چرایی این مسئله بیان کرد: مالک قبلی شرکت، 160 متر اضافه سالن کوچک داشت که محل ملک ما شد و به همین دلیل سازمان صنعت و معادن استان اقدام به صدور اخذ پروانه بهره برداری نمی کرد.

وی ادامه داد: بنابراین شرکت در چهار سال سپری شده پروانه بهره برداری نداشت و از این رو هیچ ارگانی به ما تسهیلات ارائه نمی کرد. همچنین به دلیل عدم برخورداری از پروانه بهره برداری نمی توانستیم گاز و گازوئیل جهت فعالیت ماشین آلات شرکت خریداری کنیم.

قامتی تاکید کرد: پیرو جلسه حمایت قضایی دادگستری استان آذربایجان غربی و دعوت از ما، توانستیم مشکلاتمان را برطرف و پروانه بهره برداری را ظرف 10 روز اخذ کنیم.

وی تاکید کرد:اقدامات دستگاه قضا به شدت می تواند در رفع موانع تولید راهگشا باشد.

قامتی تاکید کرد: به شخصه می گویم که اگر اقدام دستگاه قضایی استان برای رفع موانع شرکت یکتا چوب سبزاندیشان شکل نمی گرفت بنده از ادامه فعالیت در این بخش صرف نظر می کردم.

وی با بیان اینکه این شرکت 64 نیروی پرسنلی دارد، بیان کرد: 40 نیرو هم در قالب حمایت از زندانیان در این شرکت فعالیت می‌کنند و اگر اقدام دادگستری استان نبود تمام بخش های این شرکت تعطیل می‌شد.

قامتی بیان کرد: در حال حاضر  اقدام رئیس دادگستری استان آذربایجان غربی در رفع مشکل شرکت فوق اشتیاق زیادی را برای ادامه فعالیت در بنده ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: به واقع اگر یک مسئول بدین نحوه از تولید کننده حمایت کند بنده قول می‌دهم که هزار نفر را در این شرکت استخدام کنم.

انتهای پیام/


برچسب ها: تولید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *