رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزارش‌های استثمار آنلاین از کودکان در آمریکا به رکورد جدیدی رسید

13:05 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۵۲۸۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که سوء استفاده آنلاین از کودکان در آمریکا افزایشی 35 درصدی را تجربه می‌کند.

خبرگزاری میزان - یک خطر در خیابان‎ها در حال تبدیل شدن به یک خطر پشت پرده است؛ گزارش‌های استثمار آنلاین از کودکان به رکورد جدیدی در آمریکا رسیده که شامل همه موارد از کار اجباری، فریب، آزار و قاچاق جنسی می‌شود.

به گزارش «kold»، حامیان کودکان بر این باورند که شیوع ویروس کرونا نقش مهمی را ایفا کرده که کودکان بیشتری را به صورت آنلاین هدایت می‌کند و همچنین مجرمان بیشتری را نیز شامل می‌شود.

«کالاهان والش»، سخنگوی مرکز ملی کودکان ناپدید شده و مورد استثمار (NCMEC) گفت: خوشبختانه آدم‌ربایی در دنیای واقعی رو به کاهش است؛ با دوربین‌ها در همه جا، کار سخت‌تر می‌شود و بهره‌برداران این را می‌دانند اما این اقدام به صورت آنلاین در حال افزایش است.

گزارش‌های مربوط به استثمار جنسی آنلاین از کودکان آمریکا در سال 2021 نسبت به سال قبل 35 درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده‎های جدید منتشر شده توسط مرکز ملی کودکان گم شده و استثمار شده، گزارش‌های حوادث احتمالی بهره‌کشی جنسی آنلاین از کودکان در سال 2021 نسبت به سال پیش از آن 35 درصد افزایش را تجربه کرده است.

این نهاد آمریکایی می‎گوید که تعداد گزارش‌ها لزوماً با تعداد کودکانی که هدف رفتارهای آنلاین غارتگرانه قرار می‌گیرند برابری نمی‌کند.

مرکز ملی کودکان ناپدید شده و مورد استثمار می‌گوید: متاسفانه، تصاویر و ویدیوهای سوء استفاده جنسی از کودکان اغلب به طور مکرر در فضای مجازی پخش و به اشتراک گذاشته می‌شوند.

مشخص نیست دقیقا چه چیزی در افزایش گزارش‎ها نقش داشته است؛ ممکن است افزایش استفاده از اینترنت در طول همه‌گیری کرونا منجر به گزارش‌های بیشتری از آزار جنسی آنلاین کودکان شود.

با این حال، این داده‌ها تنها به کودکان محدود نمی‌شود و ممکن است نمایشی کاملاً دقیق از حضور آنلاین جوانان نباشد؛ یک مطالعه جداگانه از دانشگاه «کلگری» کانادا و دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک، نشان داد که بیشتر کودکان پنج ساله و کمتر، از مدت زمان توصیه شده روزانه در فضای آنلاین حضور بیشتری دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *