افزایش انتقادها از آزار سالمندان در مراکز نگهداری انگلیس

11:32 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۵۱۵۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیستم مراقبت‌‎های بهداشتی انگلیس با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و این امر شهروندانی مانند سالمندان را تحت تاثیر قرار داده است.

خبرگزاری میزان - خانواده‌های انگلیسی پس از تماشای ویدیوی شکنجه و آزار «آنه کینگ» 88 ساله توسط افرادی که قرار بود از او مراقبت کنند، احساس ناراحتی و اضطراب کرده‌اند؛ این درک بدترین کابوس‌های همه کسانی است که عزیزانشان را تحت مراقبت خانه‌های سالمندان در این کشور قرار می‎دهند.

به گزارش «گاردین»، این متأسفانه مربوط به چند مورد محدود نیست، بلکه نشان دهنده یک سیستم ویران است؛ این بخش به دلیل دستمزد کم و شرایط بد با بحران پرسنل مواجه است و مراقبت به آخرین راه حل تبدیل شده است و بسیاری از خانه‌های سالمندان مجبور به استخدام افرادی هستند که قابلیت‌های کمی دارند یا هیچ قابلیتی ندارند.

 در نتیجه، شرایط در خانه‌های مراقبت سالمندان انگلیس غیرقابل تحمل شده است.

اخیرا ویدئویی از آزار و شکنجه «آنه کینگ»، یک پیرزن 88 ساله مبتلا به زوال عقل، در یکی از خانه‌‎های سالمندان انگلیس فاش شده است.

کمیسیون کیفیت مراقبت برای رسیدگی به مسائلی که در خانه‌های سالمندان خصوصی پیش می‌آید ابزاری ندارد؛ زیرا قدرت بررسی یا حل آن‌ها را ندارد به نظر می‎رسد هیچ عواقبی برای کسانی که مراقبت ضعیفی برای سالمندن ارائه می‌دهند وجود ندارد و تنها افرادی که بهای آن را می‌پردازند، سالمندان و بیماران هستند.

پیش از شیوع کرونا، بسیاری از ساکنان خانه‌های سالمندان در انگلیس و خانواده‌هایشان احساس می‌کردند که از فرآیندهای تصمیم‌گیری دور هستند؛ این روند در طول همه‌گیری، زمانی که ساکنان خانه‌های سالمندان از بستگان خود جدا شده بودند و نمی‌توانستند با آنها ارتباط داشته باشند، تشدید شد؛ بسیاری از ساکنان خانه‌های سالمندان همچنان در معرض محدودیت‌های غیرقابل قبولی برای بازدید با خانواده‌‎های خود هستند.

مراقبت‌های اجتماعی باید به درستی توسط دولت انگلیس تامین شود و شرکت‌های خصوصی خانه‌های سالمندان باید سود خود را در مراقبت‌های باکیفیت مجدد تنظیم کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *