رئیس کل دادگستری کرمان: استفاده از هنر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتکاب جرم نتایج مطلوبی دارد

12:47 - 22 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۴۲۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: استفاده از هنر در فرایند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتکاب جرایم منجر به نتایج مطلوب خواهد شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست بررسی روند برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی منطقه ای با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی، اظهارکرد: با توجه به میزان پرونده های وارده به دستگاه قضایی، باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتکاب جرایم گام های بلندی برداشته شود.

وی به لزوم همدلی و وفاق در راستای تحقق پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و ادامه داد: در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اقدامات فرهنگی خوبی از جمله «تولید یک فیلم سینمایی، برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی و ...» انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، تصریح کرد: استان کرمان استعدادهای هنری بسیار خوبی دارد و با استفاده از این استعدادها می توان تاثیرگذاری و ماندگاری اقدامات در حوزه پیشگیری از وقوع جرم را افزایش داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز با اشاره به اجرای جشنواره تئاتر خیابانی در شهرستان جیرفت، گفت: این همایش در سال های گذشته نیز برگزار شده و اثرات بسیار خوبی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش خشونت برجای گذاشته است.

اصغر ستائی مختاری، رئیس دادگستری جیرفت همچنین با اشاره به اینکه 15 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی در این شهرستان ارسال شده است، گفت: جامعه هدف برای برگزاری این جشنواره نیز شناسایی شده‌اند و در کنار این جشنواره، کارگاه های آموزشی پیشگیری از وقوع جرم نیز برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری کرمان: مردم باید در مراجعه به دستگاه قضایی احساس آرامش و امنیت داشته باشند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *