رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

براری: وزنه‌برداری ایران در بهترین حالت می‌تواند به شرایط 10 سال قبل برگردد

11:03 - 22 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۴۲۰۵
مربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: تفاوت محسوس شرایط امروز و 10 سال قبل در تعداد وزنه برداران است که کار استعدادیابی را راحت تر می‌کرد.

خبرگزاری میزان - محمدرضا براری، مربی تیم ملی وزنه‌برداری با اشاره به ضعف در بخش پایه و استعدادیابی در رشته وزنه‌برداری، صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*به دلیل عدم استعدادیابی و عدم توجه به تیم‌های پایه در سال‌های گذشته استقبال از این رشته و تعداد وزنه برداران حاضر به حدی کم شده که در صورت تامین همه امکانات و تجهیزات، در بهترین حالت می‌توانیم تعداد وزنه برداران را به شرایط ایده‌آل 10 سال قبل برگردانیم.

*مربیان بسیار خوبی در سطح ملی و استانها داریم و از این نظر کاستی وجود ندارد، اما به دلایل مختلف از جمله نبودن تجهیزات وزنه برداری، سالن‌هایی که چندین سال رها شده و به حالت مخروبه درآمده و عدم برگزار نشدن مسابقات قهرمانی کشور و عدم حمایت مالی هیات‌ها که ریشه آن به سومدیریت در سال‌های اخیر برمی‌گردد، تعداد وزنه برداران بسیار کم شده است. تفاوت محسوس شرایط امروز و 10 سال قبل در تعداد وزنه برداران است که کار استعدادیابی را راحت تر می‌کرد.

*ورزشکاران بزرگی داریم که بیشترین مدال‌های المپیکی را در رشته وزنه برداری کسب کرده‌اند. مربیان ملی و استانی بسیار خوبی داریم و همین که یک سالن در یک شهر هر سال می‌تواند یک قهرمان آسیا معرفی کند و چهرهای شاخص را به وزنه‌برداری کشور معرفی کند یعنی ظرفیت و زمینه آن در استان ها فراهم است، اما از نظر امکانات و سالن نه تنها نسبت به دنیا بلکه در سطح کشور نیز بسیار ضعیف هستیم.

*استفاده از علم روز تمرین که در دنیا رایج است، نیازمند تامین تجهیزات است. علم تمرین در کنار تجهیزات به روز دنیا باعث پیشرفت ورزشکار و عدم مصدومیت وی می‌شود. یکی از کارهای خوبی که در فدراسیون در حال انجام است پیگیری و جذب اسپانسر برای رفع این معضلات است و این کاری است که سال‌ها مغفول مانده بود و جا دارد از زحمت‌های سرپرست فدراسیون وزنه برداری بابت تشکیل اردوهای مناسب و به روز و تلاش برای حل مشکلات عدیده وزنه برداری تشکر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *