رئیس کل دادگستری بوشهر به مشکلات مددجویان زندان مرکزی استان رسیدگی کرد

15:19 - 21 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۳۶۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با همراهی دادستان مرکز استان و برخی مسئولین وقضات از زندان مرکزی بوشهر بازدید و به درخواست‌ها و مسایل و مشکلات مددجویان، رسیدگی و دستورات لازم جهت بررسی وضعیت آن‌ها صادر کرد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز از بخش های مختلف زندان مرکزی بوشهر بازدید و از نزدیک روند برنامه‌های مختلف بهداشتی ، فرهنگی، امنیتی و عمرانی زندان را مورد ارزیابی قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ،در ابتدا در مراسم میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در بین مددجویان حضور یافت و ضمن تبریک این ایام به ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: باید با شناخت شخصیت پیامبر اکرم(ص) درزندگی از آنها بهره برد و سرلوحه امور خود قرار دهیم.

مهر انگیز در بین مددجویان به داشتن تقوا برای هر انسان اشاره و تصریح کرد: داشتن تقوا در انسانها علاوه بر اعتلای شخصیتی در خیلی از موارد می تواند موجب پیشگیری از ارتکاب جرم یا تخلف شود.

وی در جمع مددجویان ،بازپروری و اصلاح زندانیان را یکی از سیاست‌های زندان‌ها دانست و بیان کرد: مددجویان می بایست از این فرصتی که پیش آمده با مشارکت فعال در برنامه‌های اصلاحی وتربیتی درون زندان علاوه بر خواندن کتاب های مختلف و ادعیه و علوم قرآنی و نماز، مسائل مختلف دیگر فرهنگی و آموزشی و مهارت اموزی و اشتغال زایی را نیز فرا گرفته که آثار و برکات زیادی در زندگی آنها دارد.

مهر انگیز در خصوص نحوه برخورد با زندانیان و خانواده های آنان گفت : حفظ شأن و منزلت و نیز کرامت انسانی و حرمت افراد و همچنین حقوق شهروندی آنها را رعایت شود و زمینه اصلاح و تربیت انسانهای خطاکار که درون زندانها هستند فراهم کرد که به محیط گرم خانواده باز گردد تا شاهد استفاده جامعه از خدمات آنان باشیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ضمن بازدید از بند های مختلف زندان مرکزی به سیاست های کاهش جمعیت کیفری اشاره کرد و گفت : با اعمال مجازات های جایگزینی حبس ها و استفاده از ارفاقات و تسهیلات قضایی از جمله پابند الکترونیکی ، آزادی مشروط، رأی باز، عفو موردی، تعلیق اجرای مجازات و کمیسیون عفو در رابطه با پابند می توان شاهد کاهش و کنترل جمعیت کیفری باشیم.

وی به تاثیر ملاقات چهره به چهره قضات با زندانیان اشاره و تصریح کرد :در راستای کاهش جمعیت کیفری، قضات با حضور در زندان و دیدار با زندانیان از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و مسائل مطروحه زندانیان قرار گرفته و در چهارچوب حدود ، اختیارات و مقدورات قانونی ، اقدام لازم انجام می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر درادامه علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف زندان و بند نسوان ازکارگاه های مهارت آموزی و کارگاه های صنایع دستی نیز بازدید کرد.

مهر انگیز در پایان با حضور در نمازخانه زندان مرکزی از نزدیک و چهره به چهره در جمع مددجویان حضور یافت وبه درخواست‌ها و مسایل و مشکلات مددجویان، رسیدگی و دستورات لازم جهت بررسی وضعیت آن‌ها صادر کرد.

در این بازدید حسینی سرپرست اداره زندان های استان بوشهر ضمن ارایه گزارش در خصوص اقدامات و فعالیت های صورت پذیرفته در زندان مرکزی بوشهر گفت : تعامل و همکاری مراجع قضایی با زندان تاثیر گذار است و از مسئولان قضایی و قضات در خصوص بازدیدهای مسمتر و اقدامات صورت پذیرفته در راستای کاهش جمعیت کیفری تشکر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *