پولادگر: المپیاد استعدادهای برتر طی تفاهم و همدلی با وزارت آموزش و پرورش برگزار شد

10:57 - 21 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۳۴۱۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: با تفاهم و همدلی که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم این المپیاد را برگزار کردیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در جلسه مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی با تبریک ایام هفته وحدت و تولد حضرت محمد (ص) اظهار داشت: پیامبر عظیم الشان اسلام نمونه بارز و آینه تمام قد و تمام نمای اسلام هستند و به واقعه اگر بخواهیم نمونه‌ای از اخلاق اسلامی را مثال بزنیم به واقعه پیامبر اسلام نمونه‌ای بارز است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به لزوم و اهمیت موضوع اخلاق اسلامی در جامعه عنوان کرد: حلقه مفقوده اخلاق در جامعه اسلامی این است که متاسفانه در زبان فقط از آن صحبت می‌کنیم و در عمل آنگونه که می‌خواهیم نمی توانیم تربیت را انجام دهیم.

وی همچنین درخصوص موفقیت‌های ورزش قهرمانی در سال 1401 تصریح کرد: از ابتدای سال تا به الان 970 مدال در رقابت‌های آسیایی، بین المللی و جهانی به دست آمده که آمار قابل قبولی است. 133 مدال در بازی‌های کشورهای اسلامی به دست آمد و نتیجه خوبی به همت قهرمانان ما کسب شد. عناوینی برای اولین بار به دست آمد که از جمله می‌توان به مدال برنز در رشته سه‌گانه، مقام قهرمانی تیم تکواندوی بزرگسالان بانوان در مسابقات آسیا، کسب مقام سوم تیمی نوجوانان آسیا در رشته تنیس روی میز، کسب مدال طلا رشته کانو در مجارستان، کسب مدال نقره تیم نجات غریق ایران در ایتالیا و حضور تیم ملی والیبال ایران در جمع هشت تیم اول جهان که با کادر فنی ایران به دست آمد، اشاره کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای یادآور شد: سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر در رشته‌های المپیکی از ابتدای ماه مهر آغاز شد و با شروع هفته تربیت بدنی به میزبانی 6 استان درحال برگزاری است و تا به الان استان تهران با اختلاف در صدر قرار دارد. با تفاهم و همدلی که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم این المپیاد را برگزار کردیم. با برگزاری این المپیاد دیگر نیاز نیست که در این رده سنی مسابقات را در رشته های المپیکی برگزار کنیم و کمک بزرگی به فدراسیون‌ها خواهد بود. با حضور 16 هزار ورزشکار، مربی و داور در دو بخش پسران و دختران این مسابقات درحال برگزاری است.

وی ادامه داد: بازی‌های آسیایی با یک سال تاخیر در مهرماه سال 1402 در چین برگزار می‌شود. روسای فدراسیون‌ها در جریان برگزاری ستاد بازی‌ها هستند و مصوباتی که در جلسات ستاد داشتیم همچنان پابرجاست. فدراسیون‌ها برای اعزام به بازی های آسیایی به سه گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول با ظرفیت کامل اعزام خواهند شد چون این رشته ها مدال‌آور هستند. گروه دوم با ظرفیت محدود به مسابقات اعزام می‌شوند. گروه سوم مشروط هستند و اگر بتوانند شرایط اعزام را کسب کنند اعزام خواهند شد. رشته های تیمی یا در گروه اول هستند یا در گروه سوم. هدف ما این است که با ارتقای جایگاه ایران در بازی‌های آسیایی در این دوره از مسابقات حضور پیدا کنیم.

پولادگر همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور خاطرنشان کرد: امروز در کشور گرفتار فتنه‌های دشمن شده‌ایم و همه می‌دانیم که عوامل دشمن چطور از بیرون این جریان را هدایت می‌کند و هزینه زیادی برای این موضوع می‌کنند. امروز شاهد هستیم که کلام قهرمانان ما چقدر در جامعه تاثیرگذار است و این آبرویی که نیز قهرمانان ما دارند از این مردم گرفته اند و باید برای مردم نیز هزینه کنند. مردم امروز نیاز به امید و انگیزه دارند و دشمن نیز اینها را هدف گرفته است. ما جمعی هستیم که بیشترین مخاطب را در جامعه داریم و امروز باید به میدان بیاییم و به مردم کمک کنیم. امیدوارم که به برکت این هفته، وحدت و همدلی بین مردم ایجاد شود و جامعه ورزش نیز بتواند به وظیفه خود بپردازد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *