رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون قضایی قوه قضاییه: نیروی انتظامی پیش قراول خطرات است

16:22 - 20 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۲۷۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی قوه قضاییه گفت: براساس قانون کشورها نیروی انتظامی و پلیس نباید مورد تعدّی قرار گیرند، کسانی که به پلیس تعدّی کردند به هیچ وجه قابل ترحم نیستند چرا که این‌ها اصلاً از جنس مردم نیستند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین صادق رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه به مناسبت هفته نیروی انتظامی، طی مراسمی از همکاران انتظامی شاغل در قوه قضاییه به خصوص شاغلان در معاونت قضایی از زحمات فرماندهان و پرسنل شریف و زحمتکش این مجموعه تشکر و قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، اظهار کرد: مردم جامعه به 3 چیز نیاز دارند و حکومت وظیفه‌ی تأمین این 3 مورد را دارد؛ به ترتیب امنیت، عدالت و رفاه اگر جامعه‌ای امنیت نداشته باشد زندگی کردن در آن برای تمام افراد جامعه سخت می‌شود.

وی افزود: عدالت و رفاه در ادامه این موارد است که برای یک جامعه مهم و ضروری است. بار مسئولیت تأمین امنیت در امور مختلف بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده و انجام این مسئولیت‌ها چه در داخل و چه در مرزها بسیار سخت و طاقت فرسا است.

معاون قضایی قوه قضاییه اظهار کرد: سختی کار پرسنل نیروی انتظامی زمانی مشخص می‌شود که در انجام مأموریت‌ها و مواجهه با متهمان خطرهای زیادی آن‌ها را تهدید می‌کند و بعضاً منجر به شهادت این عزیزان می‌شود و این موضوع کاملاً برای همگان مشخص است که اگر نیروی انتظامی یک روز کار را تعطیل کند فاجعه رخ خواهد داد و زندگی غیرممکن می‌شود.

وی افزود: هرچه حضور نیروی انتظامی بیشتر و مؤثرتر باشد امنیت هم بیشتر خواهد بود، پرسنل نیروی انتظامی پیش قراول خطرات هستند و کار آن‌ها بسیار سخت و طاقت فرساست و کسی که روز اول این لباس شریف را بر تن می‌کند دیگر نباید به فکر راحتی باشد چرا که هیچ چیز سخت‌تر از درگیرشدن با متهمان و مجرمان نیست.

بیشتربخوانید

معاون قضایی قوه‌قضاییه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی به مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان رسیدگی کرد

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی تصریح کرد: در این حال هیچ ثوابی بالاتر از دفاع و حمایت از کسی که به او ظلم شده و آن شخص کسی را جز خدا ندارد، نیست.

وی افزود: امام علی (ع) به فرزندانش امام حسن و امام حسین علیمها السلام می‌فرمایند: « یار مظلوم و دشمن ظالم باشید» پیکره و شاکله‌ نیروی انتظامی ظلم ستیزی است و این کار بسیار ارزشمند است و هیچ کاری به اندازه‌ی دفع شرّ و ظلم ستیزی ثواب ندارد.

معاون قضایی قوه قضاییه با بیان اینکه بدترین ظلم در این زمان و شرایط توسط عده‌ای اوباش و خائن پایه‌ریزی شده است، اظهار کرد: براساس قانون کشورها نیروی انتظامی و پلیس نباید مورد تعدّی قرار گیرند، کسانی که به پلیس تعدّی کردند به هیچ وجه قابل ترحم نیستند چرا که این‌ها اصلاً از جنس مردم نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی ادامه داد: باید ببینیم منشاء این مشکلات کجاست؟ مگر غیر از این است که اعمال این تحریم‌ها از سوی آمریکا و اروپا بر ایران تحمیل شده و همه می‌دانیم که پشت پرده‌ی تمام این اتفاقات رژیم جنایتکار صهیونیستی است و امیدواریم با عنایت به بیانات و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری هرچه سریعتر این آرامش به مردم عزیزمان برگردد.

در پایان این دیدار لوح تقدیمی از سوی ایشان به پاس قدردانی از نیروی زحمتکش و پرتلاش فراجا تقدیم ایشان شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: پلیس قوه قضاییه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *