رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: موضوع صدور اسناد برای دستگاه های دولتی باید در استان بوشهر به طور جدی پیگیری شود

19:32 - 19 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۱۶۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: خواستار این هستیم که در بوشهر موضوع صدور اسناد برای دستگاه های دولتی به طور جدی پیگیری شود به خصوص اینکه سازمان ثبت، سند آموزش و پرورش و مدارس این استان را به صورت رایگان صادر کند.


خبرگزاری میزان- حسن بابایی در ادامه سفر یک روزه به استان بوشهر با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر دیدار کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این دیدار به قانون کاداستر اشاره کرد و گفت: این قانون در سال 93 بر عهده سازمان ثبت گذاشته شد و قرار بود طی پنج سال انجام شود که بنا به دلایل مختلف تکمیل نشد و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری چندین بار بر اتمام بحث حدنگاری اراضی تأکید داشتند در این راستا طی یک الی ۲ سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده است.

بابایی گفت: در حدنگاری اراضی زراعی بوشهر 31 درصد اراضی کشاورزی را حدنگاری کرده و جزو رتبه‌‌های برتر کشور در این زمینه است که امیدواریم تا پایان سال همه لایه‌های حدنگاری در استان بوشهر به پایان برسد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به اهمیت صدور اسناد برای دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: خواستار این هستیم که در بوشهر موضوع صدور اسناد برای دستگاه های دولتی به طور جدی پیگیری شود به خصوص اینکه سازمان ثبت سند آموزش و پرورش و مدارس این استان را به صورت رایگان صادر کند.

وی افزود: اگر دستگاه‌های دولتی در زمینه اراضی و املاکشان قولنامه، اسناد و مدارکی دارند باید قطعا به سازمان ثبت ارائه دهند تا بعد از بررسی‌های لازم روند صدور اسناد آن صادر شود.

آیت الله صفایی بوشهری نیز در این دیدار با اشاره به اینکه سازمان حاکمیتی ثبت اسناد و املاک نقش فوق‌العاده‌ای در حکمرانی دارد، افزود: حوزه ثبت، در مبدا و مقصد تعیین‌کننده است زیرا اگر تعارضی پیش بیاید این حوزه ثبتی برای ارائه اطلاعات و آمار مرجع مهمی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از روند الکترونیکی شدن سازمان ثبت تقدیر کرد و گفت: رضایت در استان، از این سازمان بالاست.برای متخلفینی که با سواستفاده از عدم وجود سند هم به حکومت و هم به مردم ضرر می‌زنند، قطعاً اجرای سند حدنگاری یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند مانع اینگونه سواستفاده‌ها شود.

وی در ادامه گفت: صدور اسناد اراضی کشاورزی بسیار کار قابل توجهی است که در استان هم به خوبی دارد پیش می‌رود و حفظ این اراضی که به زنجیره غذایی کشور مربوط است خیلی می‌تواند مهم باشد.

امام جمعه بوشهر در بازدیدی که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اداره کل ثبت استان داشت عنوان کرد:شرایط الکترونیکی شدن باعث رضایت مردم می‌شود.کار ثبت کار بسیار بزرگی است و شماها امانتداران اراضی و املاک کشور هستید و با تثبیت مالکیت آنها به نوعی حافظان آن هستید و یکی از مهم‌ترین ارکان حکمرانی نظام سازمان ثبت است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *